שש שנים לחברת הסרטונים הישראלית "שרוטונים"

חברת "שרוטונים" הישראלית שמייצרת סרטונים וריאלים רבים לרשתות החברתיות באינטרנט וביוטיוב חגגה החודש 6 שנים להיווסדה. לרגל האירוע ערך NRG ראיון עם שני המייסדים של החברה בה הם דיברו על הגשמת חלומם ועל המגמות העולמיות בתחום

אסף גולן | 20/9/2013 13:30 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בחודש האחרון חגגה חברת הסרטונים שרוטונים 6 שנות פעילות ענפה ברשתות החברתיות וביוטיוב. על פי נתוני החברה בשנים האלו נרשמו בסרטונים השונים שהופקו על ידה 196.5 מילון צפיות. לחברה יש גם 300 סרטונים, 172 אלף עוקבים, כשאת כל האופרציה המורכבת הזו מתפעלים רק 12 עובדים.
 
סרטון האנימציה של ''אוניברסיטה נולדת'' מאת
סרטון האנימציה של ''אוניברסיטה נולדת'' מאת "שרוטונים" צילום: מתוך הסרטון של שרוטונים וישראל שלי

ביטוי נוסף להצלחה של "שרוטונים" היא העובדה שהחברה הצעירה זכתה כבר לעבוד עם ענקי המשק השונים כגון: בזק, טבע, שטראוס, פלאפון, אסם חברת החדשות של ערוץ 2, חברות הכבלים- hot  ו-yes, ערוץ 10 ועוד.לרגל החגיגה של החברה כנסו את שני המייסדים שחר בר דוד מנכ"ל (מייסד מקושרים) וניב פועל ( מייסד וסמנכ"ל קראייטיב) לשיחה על החברה ועל המגמות השונות שלה בעתיד. 
 


מייסד החברה ניב פועל מספר כי הרעיון שנולד במוחו בעת שהוא הגה את הקמת החברה היה "להעביר מסר מאדם לחברו בצורה הומוריסטית. החזון היה להמיר את תקשורת הSMS-ים, בסרטונים קצרים שיצחיקו את הגולשים, יעוררו הזדהות ויעברו מאחד לשני". שחר בר דוד מוסיף בהקשר לכך כי "ההצלחה היתה גדולה. הרעיון שלנו התפתח לחברה שמייצרת מאות סרטונים לחברות הגדולות במשק".

כמי שהתחילו מאפס, מה אתם מייעצים לממציא שרוצה להיכנס היום לשוק? מה הניסיון שלכם לימד אתכם?
ניב פועל "לדעתי מי שרוצה להיכנס עכשיו לשוק יכול להצליח מאד במיוחד אם יש מאחוריו סיפור שמשרת את עולם התוכן של המפרסם שאליו הוא פונה. אחת הסיבות להצלחה נובעת מכך שברוב המקרים האפשרויות באנימציה הן בלתי מוגבלות: בדיוק כמו היונים של ביטוח ישיר או התוכי של בזק בינלאומי".
 



למרות שחברת שרוטונים הוציאה הרבה סרטונים הומוריסטיים מציין שחר בר דוד כי המדיה של החברה מתאימה מאד גם לפוליטיקאים ולארגונים אידיאולוגים שרוצים להעביר טוב את המסר שלהם. לדבריו "לרוב גופים "כבדים" במשק או פוליטיקאים מסתכלים בסקפטיות על מהלכי ניו-מדיה או הפקות ויראליות. הסיבה לספקנות שלהם היא מתוך הרצון לשמור אמונים ל"עינוב". אבל יש אמיצים שכן הולכים על המהלך". ניב פועל מוסיף בהקשר לכך כי "הפקנו בבחירות הארציות האחרונות עבור הליכוד מספר סרטים ולבחירות המוניציפאליות עבדנו עבור מפלגת "רוב העיר" מת"א וכן מפלגת הירוקים הצעירים בראשון לציון".

לדבריהם אותו עקרון תקף גם ביחס לארגונים אידיאולוגיים"כל מי שרוצה להעביר מסר- רצוי וחכם שיעשה זאת באמצעות תוכן מנצח. כשמצליחים לייצר תוכן טוב, ולא משנה אם הוא לארגון אידיאולוגי או לחברה מסחרית, מצליחים לעורר אצל הגולש את הרצון לצפות בו ולהפיץ אותו ובכך מגדילים את החשיפה שלו מה שיכול לתרום מאד גם לארגונים אידיאולוגיים רבים. במהלך השנים ייצרנו תכנים עבור "מרכז פרס לשלום" וגם עבור עמותות שונות" אומר שחר בר דוד.
 



כמי שחוגגים יום הולדת, אתם יכולים קצת לפרט את תהליכי הצמיחה שלכם?
שחר בר דוד :"החברה נפתחה לפני יותר מ-6 שנים כמיזם סלולרי. עם השנים התחלנו לייצר יותר ויותר תכנים אקטואליים, מתוך הבנה שהצופים אוהבים תכנים שהם "אפ-טו-דייט" וקשורים בצורה כזו או אחרת להתרחשויות בחייהם. עם הזמן "עברנו דירה" למדיה היוטיובית שם יש לנו את אחד הערוצים הנצפים בישראל".

ניב פועל כהוגה המיזם מתייחס גם לעתיד התחום בארץ וקובעי כי "ניתן לראות שבכל העולם המגמה המתגברת היא של ייצור תכני וידאו ותכנים ויראליים בפרט: לחברות, למותגים, לעמותות ואפילו למפלגות ולראשי ממשלה. יותר ויותר יוצרים פונים לרשת, מפורסמים וטאלנטים מופיעים בהפקות ויראליות וגם התוכניות בטלוויזיה מתחילות להבין שכולם נמצאים היום ברשתות החברתיות, בגוגל וביוטיוב והצורה להגיע אליהם היא באמצעות תוכן. לכן אנו מאמינים שהמגמה רק תלך ותתגבר".

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים