חיילי ובוגרי 8200 פיתחו שורה של אפליקציות לטובת החברה

האפליקציה הזוכה: Notify on Rails - מאפשרת לכבדי שמיעה לקבל לטלפון התראות על הודעות הכריזה ברכבת

אסף גולן | 19/11/2014 17:43 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות:
הרבה נאמר בתקופה האחרונה על חיילי יחידה 8200. "מכתב הסרבנים" שעורר סערה בארץ והותיר רושם של ניתוק מסוים בין בוגרי היחידה לחברה הישראלית. אירוע פיתוח מיוחד שנערך ביום חמישי ושישי האחרונים במכללת אפקה להנדסה בתל אביב ניסה להותיר רושם שונה. במכללה נערך במשך 24 שעות רצופות ההאקתון החברתי הראשון בישראל בהשתתפות 100 מחיילי ובוגרי היחידה שמטרתו פיתוח אפליקציות שתורמות לחברה, לבעלי מוגבלויות, לנזקקים ולפתרון בעיות נוספות.
 
יח''צ
אפליקציה לכבדי שמיעה ברכבת יח''צ

במרתון נטול שינה פיתחו המשתתפים אפליקציות שכל ייעודן לנסות ליצור מציאות חברתית טובה יותר. את האירוע הפיקו שלושה חיילים מהיחידה שמרכזת את טובי מוחות העתיד של ישראל, ט', ד' ו-ג'. אלה חברו למכללת אפקה וליזם החברתי אהרון הורוביץ וגייסו לצורך העניין חברות מובילות דוגמת מיקרוסופט, אינטל, SQLINK ו-CodeValue שתרמו מאנשיהם ומהטכנולוגיות במציעות לצורך העניין.

עוד כותרות ב-nrg:
- כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

לגמר התחרות עלו שמונה צוותים, שהציגו את האפליקציות שבנו לפורום המורכב מבכירי חברות ההיי-טק המשתתפות לצד מומחים מובילים לתרומה חברתית. במקום הראשון בתחרות זכתה אפליקציית Notify on Rails שמאפשרת לחירשים וכבדי שמיעה לקבל התראות לטלפון של הודעות הכריזה המוכרות ברמקולים של הרכבת. "הצורך עלה מחברה שלי, נועה חיים, שמלמדת בכיתת לקויי שמיעה בקיבוץ יגור" מספר אחד החיילים מהצוות הזוכה. "היא סיפרה שהם לא שומעים את הכריזה ברכבת ובעוד מקומות ושמדובר בבעיה משמעותית עבור לקויי שמיעה. חקרנו עוד באינטרנט וגילינו שעולות הרבה תלונות בנושא שלא זוכות למענה".

החיילים בדקו כיצד מתנהלת מערכת ההודעות לנוסעים ברכבת וכיצד מודיעה את המידע הרלוונטי. על סמך זה למדו כיצד לשלב את האפליקציה שפיתחו אל תוך המערכת הקיימת. "שוחחנו גם עם סדרנים, מנהלי תחנות ואחראי על מערכת המידע ברכבת וכולם התלהבו מהרעיון" מספר החייל "כעת רק נשאר לנו לנסות לקדם את הפיתוח מול הרכבת". בפועל האפליקציה מאפשרת ללקוי השמיעה להזין את התחנה בה נמצא ולקבל עדכון לסמארטפון של הודעות הכריזה דוגמת איזה רכבת נכנסת לתחנה, מה העיכוב הצפוי ועוד.

 

יח''צ
אפליקציה שמובילה למקומות העונים על הדרישות היחודיות של המחפש יח''צ

במקום השני בתחרות זכתה אפליקציה בשם Megia li – שמטרתה לעשות סדר לאזרח הפשוט בסבך הבירוקרטי ולהנגיש את הזכויות הסוציאליות להן זכאי המשתמש. בהכנסת פרטים כלליים של המשתמש ויצירת פרופיל אישי האפליקציה מציגה את הזכויות הסוציאליות המגיעות לו כחוק. בהמשך יכול המשתמש לקבל המלצה על הדרכים האידאליות להשגת הזכויות בדרך הפשוטה והנכונה ביותר.
במקום השלישי זכתה אפליקציית Cosher המאפשרת לכל אדם לקבוע ולהגדיר לעצמו את אמות המוסר שלו למקום שנחשב "כשר" מבחינתו. ניתן להגדיר לקבל המלצות אך ורק על בתי עסק נגישים לנכים, לא מעסיקים עובדי קבלן, סגורים בשבת ועוד. המפתחים מאמינים כי על ידי האפליקציה ניתן לקדם עסקים חברתיים וכאלה שנוהגים בהוגנות כלפי עובדיהם.

אפליקציה נוספת, שלא זכתה בפרס אך זכתה לתשומת לב מעיני השופטים היא Blindsight. זו עושה שימוש בחיישנים הקיימים
בסמארטפון בכדי לתת מענה לצורך של אנשים עיוורים ולקויי ראייה לנווט כהולכי רגל בצורה נוחה. האפליקציה מחשבת את מסלול ההליכה, ומספקת פידבק קולי ומוחשי תוך כדי הליכה. שני יישומים שהרשימו במיוחד במהלך האירוע היו שכשעיוור מגיע לצומת מרומז, האפליקציה מזהה את מצב הרמזור ומעניקה חיווי קולי מתאים, המתריע מתי הרמזור התחלף לירוק ובטוח לחצות. כמו כן האפליקציה מזהה את כיוון ההליכה ומעניקה התרעה מוחשית (בצורת רטט) כאשר המשתמש סטה מכיוון הצעידה הנכון עבורו.

"נדיר למצוא שילוב כזה של רצון לתרום לקהילה, התלהבות, כשרון ויכולות פיתוח מהשורה הראשונה בעולם אצל למעלה מ-100 חיילי ובוגרי 8200 במקום אחד ולמשך 24 שעות רצופות" אומר אלון ברנע, סגן הנשיא לפיתוח ומנכ"ל אפקה יישומים בע"מ. "התוצאות שעמדנו לנגדנו בסיום האירוע מדהימות, כאשר 24 צוותים הצליחו להגות לפתח ולהדגים פתרונות לטובת הקהילה, בעלי מוגבלויות ועמותות המסייעות לקהילה. כמכללה מובילה להנדסה, אנחנו במכללת אפקה להנדסה שמחים על ההזדמנות לארח את המפגש, לסייע לו ולראות את מיטב הנוער מחיילי ובוגרי 8200 מביאים את כשרונם ואת רוח הנתינה לידי ביטוי".

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...