נורת אזהרה למותגים – לפעמים נחוץ שיתוף פעולה

למרות גל מסעי יחסי הציבור על הסמארטפונים החדשים האמת היא, שבסופו של יום כולנו משתמשים במכשירים חדשים עם נתונים דיי זהים. שוק הסמארטפונים זקוק לניעור

יצחק משיח | 6/9/2015 10:05
בימים הקרובים יושק מכשיר האייפון החדש. את הריטואל הקבוע של 'אפל' ענקית הטכנולוגיה האמריקאית כולנו מכירים. מחלקות השיווק ויחסי הציבור של החברה עובדות שעות נוספות. מההדלפות שמתוזמנות כמו שעון שוויצרי, הנדוס מסיבות עיתונאים גרנדיוזיות, ההבטחות ההולכות ונשנות על המכשיר הטוב ביותר בעולם וחשיפתו לרבים בטקס ראוותני ונוצץ שמזכיר במעט את טקס הגראמי. כל אלה חלק מתורתו של ג'ובס על פיה החברה הולכת בבטחה כבר מספר שנים. והמספרים מראים שהיא מצליחה לא רע בכלל. המכירות של החברה ברבעון השני של 2015 הסתכמו ב-45 מיליארד דולר ממכשירי ה-IOS השונים.

גילוי נאות, גם כותב שורות אלה הוא מחובבי האייפון. אני משתמש קבוע במוצרי אפל ובמערכת ההפעלה שלה. התפוח הנגוס ואני מיודדים כבר תקופה לא קצרה, עוד מימיו הראשונים. אם זאת, נדמה שבשנתיים האחרונות הדגמים שיוצאים לשוק לא מביאים בשורה אמיתית (יסלחו לי גם המתחרות של אפל לא מצליחות להבריק). כמצופה מחברות עסקיות שמשקיעות מיליארדי דולרים על פיתוח וחידוש, התחושה היא שהבשורה הבאה בעולם הטלפונים החכמים טרם הגיע לצרכן הקצה.

 
.
סמארטפונים .


לכן, אין להתפלא על כך שענקיות הטכנולוגיה, ביניהם גם סמסונג, מקדמות עצמן ביחסי ציבור קדחתניים ובשיווק מאסיבי, במטרה לשכנע אותנו שמרכולתם הטובה בשוק. אבל האמת היא, שבסופו של יום כולנו משתמשים במכשיר עם נתונים דיי זהים. ההבדלים הטכנולוגיים מינוריים והנראות איך נאמר, כמעט זהה. מכשירים עגלגלים או מעוגלים, כאלה שבאים עם ניקל בוהק או לבן, מצלמה משופרת ומסך מגע גדול.

לשבלונה הזו יש פתרון. ראוי היה לו חברות הענק היו מאחדות כוחות ויוצרות שיתוף פעולה מקצועי. תארו לכם מוצר שמשלב את כל התכונות הטובות של מספר ענקיות טכנולוגיה. תארו לכם מצב בו טובי המומחים בעולם הטכנולוגי יישבו ביחד חדר ישיבות משותף, וינסו להמציא את הדבר הגדול הבא. מכשיר חדשני מהפכני שיכול ליצור רעש בכל הקשור לעולם הטכנולוגי. 

nrg ניוזלטר דיוור יומי

עוד כותרות ב-nrg:
- כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

שיתוף פעולה בעולם העסקי אינו בגדר דמיון. השבוע היה ניסיון ליצור שיתוף פעולה חד פעמי בין רשתות המזון המהיר הגדולות בעולם – ברגר קינג ומקדונלד'ס. מדובר בתעלול יח"צני לרגל יום השלום הבינלאומי וניסיון ליצור את ההמבורגר הטעים בעולם ה-McWohpper (שילוב של ההמבורגרים של הרשתות). אך לא רק הם, ניסיון העבר מלמד שרבים איחדו כוחות. שיתופי הפעולה העסקיים נפוצים בנוף חיינו. חברות הייטק, ערוצי חדשות, ארגונים, גדולי הפוליטיקאים ואפילו מותגים ורשתות עסקיות כבר עשו זאת בעבר. במקרה דנן, נדמה שהבידול שהיה לחברות הטכנולוגיה כבר לא מספיק אטרקטיבי. גם בהשקת האייפון החדש בעוד מספר ימים לא צפויה חדשה מרעישה. כנראה שהגענו לשוקת שבורה. הימור שלי– לא רחוק היום בו נחזיק בידינו אייפו-גלקסי.

הכותב הוא יועץ תקשורת. בוגר BA בתקשורת שיווקית ממכללת ספיר ולומד לתואר שני MA בתקשורת אסטרטגית ויחסי ציבור באוני' חיפה

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

המומלצים

מרחבי הרשת