הושקה פלטפורמה טכנולוגית שלמה למכונית ללא נהג

פתרון BlueBox החדש נבנה כדי לאפשר ליצרני הרכב המובילים בעולם לתכנן, לייצר ולהשיק מכוניות אוטונומיות לפי תקן רמה 4 עד שנת 2020

אסף גולן | 6/6/2016 12:59
NXP Semiconductors מציינת צעד משמעותי בהתקדמות המהירה לקראת עידן המכוניות ללא נהג ומשיקה פלטפורמה מקיפה וקלה לייצור מכוניות אוטונומיות. הפלטפורמה עושה שימוש במערכת BlueBox החדשה של NXP ועושה שימוש בשבבים ופתרונות תוכנה של NXP בכל מערכת סיוע מתקדמת לנהג.

הדגמת המערכת כוללת את מנוע המחשוב המרכזי ברכב וכן רדאר, טכנולוגיית לידאר (מדידת מרחק באמצעות לייזר) וחישת ראייה כמו גם מערכת V2X מאובטחת. כל המרכיבים מבוססים על שבבים של החברה הנמצאים כבר בייצור המוני או מדגמי אצל לקוחות החברה.

 
קטעים נוספים


מערכת BlueBox, שנמצאת כבר בידי ארבעה מחמשת יצרני הרכב הגדולים בעולם, פועלת כחלק מפלטפורמת המכונית האוטונומית ומספקת ליצרני ציוד מקור וספקיהם את הטכנולוגיה הדרושה לעמידה בדרישות ביצועי הבטיחות, האנרגיה והעיבוד של תעשיית הרכב הגלובלית.

החברה השיקה את פלטפורמת המכונית האוטונומית החדשה שלה חודשים ספורים לאחר שהוכרה כספקית המובילה בעולם של שבבים לשוק הרכב העולמי. היא גם המובילה העולמית במעבדי  ADAS(מערכות סיוע מתקדמות לנהג) ועד היום סיפקה יותר מ-30 מיליון מעבדי ADAS ללקוחות ברחבי העולם. שמונה מ-10 יצרני הרכב המובילים בעולם משתמשים במעבדי ADAS שלה.

מערכות של כלי רכב ללא נהג מנתבות מספר רב של ערוצי נתונים מחיישנים למערכת BlueBox, שם הם מעובדים למודל של 360 מעלות של העולם הסובב את המכונית.


- כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

הפונקציונליות הזו משפרת במידה רבה את בטיחות המכונית באמצעות ניהול ומניעה של מצבי חירום. BlueBox והפתרונות החכמים והמאובטחים המחוברים אליה כוללים גם בינה משובצת ויכולות למידת המכונה הדרושות להערכה מלאה של מצבים ותומכות במטלות סיווג מתקדמות, איתור אובייקטים, זיהוי מיקום, מיפוי והחלטות לגבי נהיגת הרכב.

 

קטעים נוספים


בניגוד למערכות סגורות המתמקדות רק בראייה או בערוץ נתונים המופק מחיישן יחיד, מערכת BlueBox למכוניות אוטונומיות היא פתרון של פלטפורמה פתוחה, מבוססת לינוקס הניתנת לתכנות בשפת C ליניארית כך שיצרני הרכב יכולים להתאימה בקלות לצורכיהם ולהשיג את בידול המוצר האופטימלי.

אודות מערכת BlueBox החדשה של NXP
מערכת BlueBox כוללת את מעבד ראיית הרכב S32V של וכן את מעבד המחשוב המשובץ LS2088A של החברה. מעבד LS2088A מכיל שמונה ליבות של 64-bitARM® Cortex®-A72 הרצות במהירות של 2GHz עם מאיצים מיוחדים, ממשקי תקשורת עתירי ביצועים, בקרי זיכרון DDR4 המספקים זמן אחזור נמוך ועוד.

התוצאה היא פתרון בעל ביצועים גבוהים באופן יוצא דופן המציידים את BlueBox בביצועים של 90,000 DMIPS (מיליון הוראות לשנייה) בצריכת הספקשל פחות מ-40W ובכך מבטלים את הצורך במאווררים, נוזל קירור או רכיבים אקזוטיים אחרים לניהול תרמי. מעבד S32V כולל מאיציםגרפיים, מאיצים ייעודיים ועתירי ביצועים לעיבוד תמונה וכן פונקציונליות מתוחכמת להיתוך נתוני חיישנים, ליבות ARM עתירות ביצועים ועיבוד תמונה APEX מתקדם. יחדיו, מעבדים אלה מסוגלים להניע, כבר היום, את המכוניות האוטונומיות של העתיד.


 

קטעים נוספים

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים