ההיסטוריה של ההיסטריה: הסיפור של פוקימון גו

כך הצליחו כמה יצורים חמודים להתניע מחדש את התחום הרדום של המציאות הרבודה, וגרמו להמונים לצאת לרחובות

שימי אביגד | 24/7/2016 10:12
כולם מדברים על פוקימון גו, אף אחד לא מדבר על הסיפור מאחוריו. זה הרי נראה די פשוט - חברה מסוימת חשבה על רעיון גאוני, הוציאה אותו להמונים, והתוצאה הצפויה היא מגנט של מכורים, מזומנים ובאזז עולמי. אבל כל זה מפספס את פרטי הסיפור, שיכול ללמד אותנו משהו עלינו ועל טכנולוגיות עתידניות.

"פוקימון גו" מבוסס בכלל על משחק בשם Ingress, שיצא בשנת 2013. הוא הצליח לסחוף אחריו קהילה מכובדת של שחקנים פעילים, שהתלהבו מכך שהוא מתנהל במרחב האמיתי ועושה שימוש במה שנקרא "מציאות רבודה" - שילוב של אלמנטים וירטואליים בסביבה הפיזית. המשחק שילב מושגים כמו "חומר אקזוטי סודי", "פורטלים" ו"שדות שליטה", וכך נותר סגור ומסוגר בעולמם של גיקים וחובבי מדע בדיוני.
  
צילום: EPA
'פוקימון גו' צילום: EPA

 אלא שאז החברה שמאחוריו, Niantic, יצרה קשר עם ענקית המשחקים נינטנדו, וביחד הם החליטו להוסיף לממשק האפור והמתוחכם של אינגרס כמה פוקימונים. והשאר היסטריה והיסטוריה.

למה זה מעניין? כי כך נראית טכנולוגיה עתידנית בפעולה. העולם לא ממהר לזנק עליה ולאמץ אותה ברגע שהיא יוצאת לעולם. העובדה שאינגרס הכיל את כל מרכיביו של פוקימון גו לא גרמה לנו לשמוע על אנשים היוצאים לרחוב כדי לחפש "חומרים אקזוטיים" בעזרת הסמארטפון שלהם. אבל כמה פוקימונים חמודים ומפלצתיים הצליחו לשכנע מיליונים לצאת לרחובות, ולטעום לראשונה בחייהם את טעמה של אותה מציאות רבודה.
  
צילום: EPA
'פוקימון גו' צילום: EPA

מדהים עוד יותר יהיה אם הפוקימונים האלו יתניעו מחדש את תחום המציאות הרבודה, שנראָה כמו הבטחה אדירה אבל שקע לתהום הנשייה. הביטוי הבולט ביותר לכך הוא הסיפור של "גוגל גלאס", המשקפיים שהיו אמורים להפוך לדבר הבא, עם היכולת להקרין נתונים דיגיטליים היישר לעיניו של מי שהרכיב אותם.

אחרי שעוררו חרדה מהאפשרויות המתקדמות שהיו בהם ולא הצליחו למשוך יותר מדי קונים, הודיעה גוגל ב־2015 שהיא משהה את המיזם. עכשיו, אחרי ש"פוקימון גו" הצליח להפוך את המציאות הרבודה למונח שכל ילד מכיר, ייתכן שצפויה להם חזרה מרשימה לשוק.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים