הישראלים קנו השנה ברשת ב-12 מיליארד שקלים
המחירים האטרקטיביים, איכות המוצרים והמשלוחים חינם אין כסף עשו את שלהם. היקף הרכישות אונליין של הקונים הישראלים עומד על 11.8 מיליארד שקלים ב-2016, עלייה של 18% בהשוואה ל-2015
PayPal וחברת Ipsos MORI חשפו השבוע נתוני מחקר צרכני בינלאומי. המחקר, בחן את הרגלי הקנייה אונליין בשוק המקומי והבינלאומי של למעלה מ-28 אלף צרכנים ב-32 מדינות.בנוגע להרגלי הקנייה בארץ מראה המחקר כי 74% מהגולשים באינטרנט בישראל, מעל גיל 18, קנו ברשת ב-12 החודשים האחרונים. היקף הרכישות אונליין צפוי לעמוד השנה על 11.8 מיליארד שקלים, עלייה של 18% בהשוואה ל-2015. כ-77% מהרוכשים הצהירו שימשיכו לרכוש באותו היקף או יגדילו את היקף הרכישות בשנה הקרובה.

אתר eBay לקניות ברשת
צילום מסך
נוחות, הסיבה המרכזית לקנייה ברשת
בקרב הצרכנים שהצהירו כי יגדילו את היקף הרכישות; 77% הצהירו שיעשו זאת בגלל הנוחות שבקניות אונליין, 41% ציינו שיגדילו את היקף הרכישות בגלל רצון לחסוך כסף, 21% בגלל שינוי במצבם הכלכלי, 21% בגלל צפי למשלוחים מהירים יותר ו-20% בגלל הציפייה להוזלה במשלוחים. לפי התחזית, צפויה עליה של 14% בסך כל הרכישות אונליין בקרב הצרכנים הישראליים בשנת 2017, להיקף של 13.5 מיליארד שקלים.
עלייה בקניות במובייל
ביצוע קניות אונליין במובייל גדל בישראל. המחקר מראה כי חלה עלייה של 51% בהיקף הרכישות באמצעות מכשירי הסמארטפון והטאבלט ב-12 החודשים האחרונים. המחקר צופה עלייה של 33% בהיקף הרכישות במובייל בשנת 2017 לסכום של 3.6 מיליארד שקלים.
היכן מתבצעות הרכישות ולמה
לראשונה מזה שלוש שנים, סין היא המדינה הפופולארית ביותר ברכישות אונליין בעולם 21% מכלל הרוכשים שהשתתפו במחקר העידו כי ביצעו רכישות באתרים סינים. לפי המחקר שלוש המדינות הפופולריות ביותר בקרב הצרכנים הישראלים, הן סין (53% מהצרכנים הישראלים), ארה"ב (30%) ובריטניה (18%).
הסינים מובילים במחירים האטרקטיביים, האמריקאים מובילים במגוון והבריטים מובילים באיכות. הצרכן הישראלי מחפש בעיקר מחירים אטרקטיביים, אך גם נהנה לגלות מוצרים חדשים ומעניינים, ומעניק חשיבות למוצרים באיכות גבוהה.

הסיבה המרכזית לקניות: מחיר זול וקנייה נוחה
צילום מסך
על פי נתוני הסקר, 90% מהישראלים הרוכשים בסין, אמרו שעשו זאת בגלל המחיר, בעוד ש-66% טענו שהם מגלים בסין מוצרים חדשים ומעניינים. בריטניה בולטת בקרב הישראלים בשל איכות המוצרים, עם 74% מהקונים שרכשו בבריטניה עשו זאת בשל איכות מוצרים גבוהה. 72% מהישראלים הקונים באתרים בארה"ב, הצהירו כי עשו זאת בגלל מותגים ייחודיים שאינם קיימים בישראל.
מה קונים
קטגוריית האופנה מובילה גם השנה בקניות מחוץ לגבולות המדינה. 58% ציינו כי רכשו מוצר אופנה ממדינה אחרת. אחרי קטגורית האופנה נמצאת קטגוריית הצעצועים והתחביבים עם 36% ומוצרי אלקטרוניקה עם 36%. ממצאי המחקר מצביעים גם על עלייה בכלל רכישות האונליין, החל ממוצרי חינוך ובידור דיגיטליים העומדים על 22%, קטגורית מוצרי בריאות עם 16% ובתחום האיפור והטיפוח עם 27% מסך הקניות ברשת בקרב הישראלים.
הסיבות לקנייה מאתרים ישראליים
69% מהצרכנים אונליין העידו כי הגורם העיקרי המעודד ישראלים לקנות באתרים מקומיים הוא משלוח חינם. גורמים נוספים הם: קופונים, הנחות ומבצעים (59%). שלושת התמריצים לקנייה מחוץ לגבולות המדינה הם, משלוח חינם (57%), דרך בטוחה לתשלום (50%) משלוח מהיר (48%).

קונים בכל תחום
שאטרסטוק
המחקר מעלה כי החסמים העיקריים המונעים מצרכנים הרוכשים באתרים בינלאומיים להגדיל יותר את היקף הקניות בחו"ל, הם: החשש מכך שהמוצר יגיע שונה מתיאור ההזמנה (40%), עלויות משלוח (34%) וזמן המשלוח (33%). הסיבות לאי השלמת הקנייה באתרים בינלאומיים כוללות: עלויות משלוח גבוהות (46%), חיפוש אחר מחיר טוב יותר (36%) ובעיות טכניות (26%).
על פי המחקר, PayPal הוא אמצעי תשלום נפוץ ביותר בישראל לקניות באתרים ישראליים ובינלאומיים. 55% מהקונים באתרים מקומיים ציינו כי השתמשו ב-PayPal לקניות בארץ ב-12 החודשים האחרונים, ו-76% מהקונים באתרים מחוץ לישראל, העידו כי השתמשו ב-PayPal לקניות בחו"ל ב-12 החודשים האחרונים.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg