בגלל טעות: רמקולים יקרים נמכרו בשקל בלבד

בשל טעות באתר של רשת "מחסני חשמל" לקראת "בלאק פריידי" נמכרו הרמקולים בשקל במקום ב-700 שקלים. ברשת הודיעו לקונים שלא יקבלו את המוצר במחיר המוצע ואלו זעמו: "מהלך נבזי"

אסף גולן | 22/11/2016 20:07
טעות באתר של רשת 'מחסני חשמל' הובילה היום (ג') את האתר להציע לרוכשים, לקראת הבלאק פריידי, רמקולים שעלותם 700 שקלים בשקל אחד בלבד. הגולשים שבדקו את הפרסומים באתר קפצו על המציאה ורכשו מספר גדול של רמקולים כאלו תוך שככל הנראה הם גורמים להפסד לרשת.

הגולשים טוענים כי הטעות הייתה באתר כשעה, אך ברשת טוענים כי מדובר בדקות ספורות בלבד, בעקבותיהם גורמים מטעמם התקשרו בצורה יזומה ללקוחות והודיעו על ביטול העסקה, זאת באמצעות סעיף מיוחד בתקנון שמאפשר להם לסגת ממכירה מהסוג הזה כשהיא נעשית בתום לב.

הקונים מצדם זעמו על כך שהרשת ניסתה לפצות אותם בהנחה במקום לאפשר להם את רכישת הרמקולים בשקל. "מחסני חשמל פרסמו מוצר במבצע אטרקטיבי ולאחר מכן התקשרו לכל מי שקנה אותו במבצע ואמרו להם "סליחה, אנחנו לא עומדים מאחורי המבצעים שפרסמנו, ולכן אתה יכול לבחור בין לבטל את העסקה או לקבל את המוצר אבל ב''מחיר העלות'' שלנו, שגבוה ב-9000 אחוזים ממה ששילמת, וגם גבוה משמעותית מהמחיר בזאפ", כתב אלירן בן חיים בחשבון הפייסבוק שלו.
 
צילום: צילום מסך
''מהלך נבזי של קידום מכירות''. ה''מבצע'' של מחסני חשמל צילום: צילום מסך

"יתכן וזו תקלה תמימה, אבל התגובה הזאת שמתחמקת לחלוטין מאחריות וזורקת אותה על הלקוח, היא דוחה בעיני ולא ראויה. החברה אפילו לא מציעה פיצוי כלשהו או אפילו מחיר תחרותי למוצר. ולכן אני לא חושב שזו טעות. לדעתי זה מהלך נבזי של קידום מכירות ויצירת מאגר לקוחות באמצעות פרסום שקרי. מעבר לבעיה החוקית עם פרסום שקרי, הוא בעיקר מגעיל ולכן אני מקווה שלא תקנו אצלם יותר, כי בין אם הם שיקרו ביודעין או שטעו והסירו מעצמם את האחריות, זו עדיין התנהגות לא ראויה כלפי לקוחות", הוסיף בן חיים.

גולש אחר בשם ליאור סלע פרסם צילום מסך של אתר הרשת עם הטעות וכתב: "מחסני חשמל מודים שהמחיר באתר לא בהכרח יינתן ללקוח אחרי הקניה. לקראת בלאק פריידי, אזהרה למי שמתכוון לקנות מוצרים במחסני חשמל: נציגה שלהם, בשיחה מוקלטת, הבהירה לי שעל פי התקנון הם לא מחויבים לספק את המוצר במחיר שמופיע באתר".

"קניתי מוצר באתר שלהם ואחרי שקיבלתי מייל עם אישור הרכישה, קיבלתי טלפון מנציגה בשם לורין, שהסבירה שלא אקבל את המוצר במחיר ששילמתי באתר וניסתה למכור לי את אותו מוצר במחיר גבוה יותר. חשוב לדעת שכך הם נוהגים לפני קניה באתר שלהם", סיפר סלע.
 
אריק סולטן
''תקלה טכנית באתר. מדובר בטעות בתום לב'' אריק סולטן

מרשת מחסני חשמל נמסר בתגובה כי: "עקב תקלה טכנית באתר שנמשכה כ- 3 דקות נפלה טעות במחיר המוצר. המחיר הנכון של המוצר הינו 700 שקלים ולא שקל אחד כפי שפורסם בטעות. מכיוון שמדובר בטעות שנעשתה בתום לב ובהתאם לסעיף 7 לתקנון האתר, בוטלו העסקאות וכמחווה של רצון טוב הלקוחות קיבלו זיכוי בסך 50 שקלים לרכישה עתידית באתר".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים