הישראלים גולשים הכי הרבה כשהם בשירותים

באיזה עיר גולשים בישראל הכי הרבה, עם מי אנחנו משוחחים, האם אנחנו ישנים עם הסמארטפון שלנו ומה האירועים שגרמו לנו הכי הרבה לגלוש השנה. חברת פלאפון פרסמה את סיכום השנה שלה על הרגלי הגלישה והדיבור של הסמארטפונים שלהם

אסף גולן | 29/12/2016 16:22
חברת הסלולר פלאפון מסכמת את הרגלי הגלישה והפעילות של הישראלים ברשת על פי הנתונים שנאספו ברשת שלה. בדוח שמפרסמת החברה היא מציינת כי ניכרת עלייה דרמטית בצריכת תכני וידאו, התרחבות השימוש ברשתות החברתיות כגון סנאפצ'ט ופייסבוק לייב. עוד מציגה החברה את ההבדל בין גברים ונשים בשימוש בסמארטפון, מגלה כמה מאתנו הולכים לישון עם הסמארטפון וקמים איתו, עם מי אנחנו מדברים הכי הרבה, את אחוז חדירת הסמארטפונים והטלפון הנחשק ביותר ועוד.

להלן עיקרי הנתונים כפי שמפרסמת החברה:
ירושלים שיאנית הגלישה בישראל
פילוח נפח הגלישה על-פי ערים בישראל מדרג את דווקא את ירושלים במקום הראשון עם השימוש הגבוה ביותר, לאחריה העיר תל אביב-יפו, ובמקום השלישי ממוקמות יחד הערים באר שבע וראשון לציון.
 
צלם: ניקי גוטמן
ריכזו גל גדול של גלישה ברשת. הנזקים מהשריפה צלם: ניקי גוטמן

חמשת האירועים שהביאו לשיא בגלישה הסלולרית
גל השריפות שהתחולל בחיפה רק לאחרונה (24.11) עומד בראש האירועים שגרמו לצריכת הגלישה הגדולה ביותר בשנת 2016, במקום השני יום הכיפורים (12.10), לאחריו במקום השלישי אירועי הבחירות בארה"ב (8-10/11), ובהמשך יום העצמאות (12.5), יום יציאת הילדים לחופש הגדול (20.6) והיום הראשון ללימודים במערכת החינוך, הראשון בספטמבר.  

מתי אנחנו גולשים במהלך היום?
שעת השיא בגלישה הסלולרית במהלך היום היא 16:30, שעת השפל היא 4:30 לפנות בוקר. שעות הגלישה העמוסות ביותר הן בין 15:00-20:00.
 
Shutterstock
גולשים בשעות הצהריים והערב Shutterstock

הישראלים גלשו השנה פי 2 בחו"ל
40.5% מהנוסעים לחו"ל במהלך 2016 צרכו חבילת גלישה סלולרית, לעומת 35% מהנוסעים בשנת 2015. נפח צריכת הגלישה הממוצע ב-2016 בקרב הנוסעים לחו"ל עמד על 0.8 ג'יגה, לעומת 0.35 ג'יגה בשנת 2015, גידול של 125%. 

גידול של 70% בצריכת תכני וידאו בסלולר
השנה נרשם גידול של 51% בהיקפי הגלישה הסלולרית, ו-70% גידול בצריכה של תכני וידאו בהשוואה לאשתקד; היקף גדילת הצריכה משפיע כמובן ישירות על רכיב נפח הגלישה בחבילות הסלולריות.

נפח הגלישה הממוצע בסלולר
בשנת 2015 נפח הגלישה השכיח ביותר בקרב הלקוחות היה 3 ג'יגה; בשנת 2016 60% מחבילות הסלולר שנרכשו הכילו נפח גלישה של 6 ג'יגה ומעלה. נפח הגלישה של מנויי אייפון 7 ואייפון 7 + מאז השקתם לפני כחודשיים בלבד הגיע ל- 554 טרה- מעל חצי פטה (PETA).

וואטסאפ ויוטיוב – האפליקציות השימושיות ביותר
עוד עולה מהניתוח שעשתה פלאפון כי האפליקציה השימושית ביותר בחתך שבועי  ב- 2016 היא וואטסאפ, שנמצאת בשימוש  91% מהלקוחות, לאחר מכן יוטיוב עם 90.3% מהלקוחות, 44% השתמשו באינסטגרם, וכמות זהה-  44% מצאו את דרכם הביתה באמצעות הוויז.

גלישה במוזיקה
בשנת 2016 האזינו לכמ- 100 מיליון שירים באמצעות אפליקציית המוזיקה  MUSIX. מדי שניה מנוגנים 3.3 שירים ב-  MUSIX, ובשעות השיא מנוגנים 5.8 שירים בשנייה.
 

צילום: שאטרסטוק
חברים לפחות ב9 קבוצות. ווטסאפ צילום: שאטרסטוק

הישראלים למדו לגבות נתונים
52% מהלקוחות נוהגים לגבות את המכשיר הסלולרי בדרך כלשהי. 15% אחת ליום, 17% אחת לשבוע.
נפח הגיבוי של נתונים בענן – Pelephone cloud- עלה פי 3.4 בשנת 2016, עם גיבוי יומי של נתונים בנפח 0.65 טרה, לעומת 0.19 טרה מדי יום בשנת 2015.

כמה רכבים מחוברים לאינטרנט?
השנה עלו על כבישי ישראל כ- 50,000 רכבים מחוברים לאינטרנט באמצעות סים, אשר מאפשר שימושים רלוונטיים באמצעות גלישה (כגון שימוש באפליקציות מוזיקה, ניווט ועוד).

קמים בבוקר עם הסלולרי והולכים לישון אתו בערב
בבוקר: 60% מדווחים כי עד 5 דקות מזמן היקיצה הם נוהגים להסתכל במכשיר, וכמחציתם אף עושים זאת בעודם במיטה. בלילה:78% מסתכלים בסלולרי סמוך מאוד לזמן השינה. גם במקרה זה, שיעור גבוה (47%) מדווח כי עושה זאת מהמיטה.

השוני בין גברים ונשים
שיעור גורף (79%) מהגברים נושא את המכשיר הסלולרי בכיס, בעוד בקרב נשים התיק הוא המקום הבולט (60%)  לשמירת המכשיר הסלולרי. 17% מהנשים פשוט נושאות אותו ביד.
 
מתוך Imgur
אפילו ישנים עם המכשיר מתוך Imgur

כל כמה זמן אנחנו בודקים את המכשיר הסלולרי?
שליש מאתנו (!) נוהגים לבדוק את הסלולרי כל כמה דקות, ו-35% נוספים בודקים את המכשיר כל חצי שעה, רק 16% נוהגים לבדוק את המכשיר בתדירות של פעם בשעה.

מהו המכשיר הנחשק ביותר ?
כשליש מדווחים כי היו רוצים שיהיה בבעלותם סמסונג גלקסי S7, לעומת  iPhone 7 המדורג במקום השני ע"י 27% מהמדגם.

איפה משתמשים הכי הרבה במכשיר הסלולרי?
מסתבר שביקור בשירותים וצפייה בטלוויזיה מהווים המקומות המרכזיים לשימוש תדיר בסלולרי (תמיד/ לעיתים קרובות( . לעומת זאת, שיעור משמעותי מדווח כי כמעט ואינו משתמש בסלולרי בזמן ארוחות משפחתיות או בזמן נהיגה. צעירים בגילאי 21-34 העידו על עצמם כמשתמשים כבדים בכל אחת מהסיטואציות: בזמן נהיגה, ארוחות משפחתיות, צפייה בטלוויזיה, בשירותים
 

צילום מסך
רוצים סמארטפונים מסכים גדולים צילום מסך

מה הכי חשוב לנו במכשיר?
שליש ציינו כי המאפיין החשוב ביותר במכשיר הוא מערכת ההפעלה שלו. במקום השני (17%) נפח הזיכרון, ובמקום השלישי (15% ) המצלמה.

הגודל כן קובע
שיעור משמעותי (87% ) מרוצים מגודל המסך שלהם אבל יחד עם זאת - 40% מהנשאלים ציינו שהיו מעוניינים במסך גדול יותר.

הסלולרי דוחק את המצלמה ושעון היד
86% מכלל המדגם מדווחים כי את מרבית התמונות שלהם הם מצלמים במכשירם הסלולרי ומשתמשים במכשיר הסלולרי כשעון או כשעון מעורר (בולט בקרב נשים ובקרב צעירים בגילאי 21-34).
 
יח''צ
הסמארטפונים מנצחים את השעונים יח''צ

באיזה גיל אנחנו מעניקים את המכשיר הסלולרי הראשון לילדים?
הנוהג הרווח הוא להעניק את הסלולר הראשון לילד כשהוא בן10 – 38% מהנשאלים ציינו כי העניקו או מתכננים להעניק את הסלולרי הראשון לילד שלהם בגיל 10-12 . 27% ציינו גיל מוקדם יותר – בין השנים 7-9 , ו 24% ציינו גילאים מאוחרים יותר- גילאי 13 ואילך.

איפה אנחנו טוענים את המכשיר?
הבית משמש כמקום הטעינה העיקרי של המכשיר: 83% נוהגים לטעון את המכשיר בבית, אולם כמחצית מהנשאלים (46%) נוהגים לקחת איתם מטען או סוללת גיבוי באופן קבוע. רק 29% נוהגים לטעון בדרך כלל בעבודה, ו- 27% טוענים בדרך כלל ברכב.

בכמה קבוצות WhatsApp אנחנו חברים?
הלקוח הטיפוסי חבר בממוצע  ב-9 קבוצות WhatsApp. למעלה ממחצית מהמדגם נטשו לפחות קבוצה אחת במהלך השנה החולפת (2016), בעיקר כתוצאה מכך שהקבוצה כבר אינה רלבנטית.

מתי אנחנו מרשים לילדים להשתמש במכשיר הסלולרי שלנו?
נראה שהסלולרי שלנו משמש גם כאמצעי העסקה לילדים: 34% מההורים ציינו כי הם מאפשרים לילדיהם שימוש במכשיר הסלולרי בזמן המתנה בתור, 33% ציינו שיעשו זאת כשצריך להעסיק את הילדים ו- 29% ציינו כשצריך להעסיק אותם בזמן נסיעה.

עם מי אנחנו מדברים הכי הרבה בסלולר ביום?
הסלולרי משמש לתקשורת בעיקר עם בני הזוג (39%) והחברים (32%). גברים יותר מנשים, נוהגים לתקשר עם בת הזוג - 45% גברים לעומת 33% נשים. נשים יותר מגברים נוהגים לתקשר עם הילדים - 19% נשים לעומת 12% גברים.

מתי מעבירים למצב שקט?
הסיטואציות העיקריות שיגרמו לנו להשתיק את המכשיר הסלולרי הן בעת צפייה בסרט בקולנוע (69%) , בפגישות עבודה (68%) , בביקור אצל רופאים (53%) או בזמן השינה (39%).

למי "אין כניסה" למכשיר?
אנחנו נוהגים לחסום חיטוט של ילדים ושל חברים במכשיר הסלולרי:
32% ציינו כי הם ימנעו מילדים לחטט
30% ציינו כי הם ימנעו מחברים לחטט
22% ציינו כי הם ימנעו מהוריהם לחטט
17% ציינו כי הם ימנעו מבני הזוג שלהם לחטט

שכחו את הסלולר בבית
85% מהמדגם דיווחו כי יחזרו לקחת את המכשיר הסלולרי במידה ושכחו אותו בבית.
נשים מעדיפות יותר לשלוח הודעת טקסט על פני שיחה 
קיימת העדפה ברורה לשליחת הודעת טקסט על ביצוע שיחה קולית. 47% מעדיפים לשלוח הודעת טקסט. בולט בעיקר בקרב נשים. 30% מעדיפים לבצע שיחה קולית. בולט בעיקר בקרב גברים.

לדברי אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק בפלאפון: "נפח הגלישה החודשי הממוצע למשתמש ברשת הסלולר עומד על כ-6 ג'יגה, עליה של 44% בהשוואה לאשתקד, והוא צפוי להכפיל את עצמו".

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים