פייסבוק שוקלת להוסיף את כפתור ה'דיסלייק'

אחרי שנים של התנגדות תקיפה, פייסבוק שוקלת להוסיף את רגשון הדיסלייק למסנג'ר. תוצאות הבחינה של החברה יכריעו האם להתקדם עם הפרויקט או לעצור אותו מחשש לבריונות רשת

אסף גולן | 7/3/2017 9:31
משתמשים רבים לחצו שנים על פייסבוק וכעת נראה שהחברה, על פי הודעה רשמית שלה, בוחנת לראשונה ברצינות את הוספת כפתור ה'דיסלייק' לאפשרויות התגובה שלה. דיווחים ראשוניים על האפשרות החלו לצוץ לפני יותר משנה, אולם במקום הכפתור, נוספו בסופו של דבר עוד רגשונים ליד אפשרות הלייק בתגובות. כעת ככל הנראה הביקוש הציבורי הנרחב מתחיל להשפיע על פייסבוק, וקברניטיה בוחנים שוב את האפשרות.

על פי הדלפות לרשת שכבר אושרו, הכפתור נבדק בינתיים כתגובה להודעות במסנג'ר ולא כתגובה לסטטוסים בפייסבוק. כלומר לא תתאפשר תגובה פומבית לסטטוס באמצעות הדיסלייק אלא תגובה לא אוהדת להודעות פרטיות.
 
צילום: שאטרסטוק
לא אוהבים. דיסלייק צילום: שאטרסטוק

הראשון שקיבל אישור לכך מהחברה הוא כתב האתר האמריקני טק-קראנצ' ששאל האם במסנג'ר יצורף הכפתור החדש. על כך הוא נענה באופן רשמי כי באפליקציית הצ'ט החברה רואה בכפתור ה"דיסלייק" תחליף לתשובה לא, כאשר ה"לייק" מהווה "כן". כלומר בהודעות פרטיות הרגשונים לייק ודיסלייק אמורים לשמש ככלי הצבעה.

בחינה מצומצמת
בהודעה של פייסבוק נמסר כי החברה רק בוחנת את האפשרות הזו על מספר מצומצם של משתמשים, וכלל לא בטוח שתפתח אותה לקהל הרחב. "אנחנו תמיד בודקים דרכים להפוך את מסנג'ר למחברת ונעימה יותר" אמרה פייסבוק לטק-קראנצ'. "זוהי בדיקה קטנה שבה אנו מאפשרים לאנשים לשתף אימוג'י שמייצג בצורה הטובה את מחשבותיהם". כך או כך קשה לדעת האם בסופו של דבר יושק כפתור הדיס לייק או שהחשש מגרימת נזק יגבר על אנשיו של מארק צוקרברג.

מארק צוקרברג עצמו התייחס בעבר לשמועות על כפתור ה'דיסלייק'. בראיון משנת 2015 הודה צוקרברג כי החברה עובדת על רגשון כזה. "אדם מעלה סטטוס עצוב ואנשים לא מרגישים נוח לעשות לו לייק, לכן אנחנו מחפשים דרך להשיק כפתור שייתן מענה לסיטאוציות כאלו. הבעיה היא שאנחנו לא רוצים שהכפתור יהפוך לדרך בה אנשים ייפגעו. אפשרות כזו יכולה לייצר התנהגות אכזרית ברשת" הוסיף.
 
קטעים נוספים

ניתן להבין מדבריו של צוקרברג שזו הסיבה שבגינה לא הושק עדיין הדיסלייק, מה גם שהחברה השיקה בשנה שעברה רגשון עצוב שענה בצורה רבה על הצורך שציין צוקרברג.  

אחת הסיבות לבחינה המחודשת של כפתור ה'דיסלייק' היא ההצלחה האדירה של הרגשונים הנוספים שהושקו לפני שנה לצד רגשון הלייק. עד כה 300 מיליון בני אדם ברחבי העולם החלו להשתמש ברגשונים האלו והחברה רואה בכך הצלחה ענקית.

הרצון הגובר לדיסלייק והשמועות שמלווה אותו זמן מה, הובילו בעבר פושעי סייבר רבים לייצר בתחום הונאות רשת. הפושעים מכרו תוכנה שהיתה אמורה לאפשר את הרגשון הזה כאשר בפועל הם הכניסו למחשבי הגולשים התמימים תוכנות זדוניות שפגעו בהם.


היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים