מלחמת עולם: הקרב בין גוגל ואמזון עולה מדרגה
גוגל ואמזון החלו בקרב בין שתי החברות. אמזון לא תשווק את מוצרי המתחרה. לעומתה גוגל תפסיק להפעיל את שירותיה על מוצרי הטלוויזיה של אמזון. דוברת גוגל: "ניסינו להגיע להבנות אבל הם לא מוכנים"
המלחמה הגדולה בעולם הטכנולוגיה עולה שלב. שתי הענקיות, גוגל ואמזון, פתחו השבוע בקרב אדירים. גוגל החליטה שכלל השירותים שלה, כולל יוטיוב, לא יפעלו יותר על מוצרי הטלוויזיות החכמות של אמזון. בתגובה החליטה אמזון לחתוך כל קשר לחברה המתחרה ולא תשווק או תתמוך במוצריה.דוברת חברת גוגל פרסמה הודעה חריפה בה תקפה את התנהלות אמזון, ובכך חשפה לציבור קצת מהמתנהל מתחת לפני השטח. "ניסינו להגיע איתם להבנות אבל הם לא מוכנים למכירה ותמיכה הדדית. כלומר שהם יתמכו וימכרו את המוצרים שלנו ואנחנו נתמוך ונמכור את המוצרים שלהם", נמסר בהודעה. כך שלמעשה הנתק בין החברות יוביל לכך שהמוצרים שלהם לא יתמכו אחד בשני.

גוגל
צילום: שאטרסטוק
זהו חלק ממאבק כללי בין שני החברות שמתחילות לדרוך אחת על השנייה. חברת גוגל נכנסת לאחרונה לתחום הקמעונאות, הנמצא בשליטת אמזון, ומוכרת מוצרים פיזיים שהיא מייצרת או משתפת איתם פעולה. לעומתה אמזון פורצת אל עולם השיווק והפרסום הדיגיטלי, שהוא ממלכה כמעט פרטית של גוגל.
הדבר כבר עורר בעבר עימותים בין שתי הענקיות. כל שכעת נשאלת השאלה האם מדובר במהלך שמטרתו לייצר עמדה נוחה יותר לקראת חידוש המו"מ בין הצדדים או צעד ראשון במלחמת עולמות של ממש בין שתי הענקיות האלה.
המאבק בין החברות צבר תאוצה לאחר שבשנה שעברה השיקה גוגל את ה- Google Home רמקול חכם לבית המשמש כעוזר אישי. אך מדובר בחיקוי של מוצר שאמזון מוכרת עוד משנת 2014, ה- Amazon Echo, שיש לו תכונות דומות. עם זאת כיום אמזון שולטת בשוק זה ומחזיקה בשליטה של 73 אחוז.
יש לציין שבעוד שני הענקים מתקוטטים ביניהן בתחומים אחרים הם עדיין עובדים יחד. שתי החברות למשל מסייעות אחת לשנייה בתמיכה במוצרים המיועדים לשליטה מרכזית בבית. בין השאר הן פועלות לאפשר נקודת פיקוד כללית שתוכל לשלוט במוצרי שתי החברים, זאת למרות התחרות העזה ביניהן.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg