 |
חוקרים מאוניברסיטת MIT פרסמו באינטרנט תמונות עם שמות אקראיים וביקשו מהקהל לבחור האם האנשים סקסיים או לא “hot or not”. ממש כמו במדור "חם או סתם" בערוץ הרכילות של NRG. אלא שהחלפת השמות לאותן תמונות שינתה את דירוג הבוחרים.
תמונות עם עיצורים רכים, הנהגים מקדמת הפה, כמו למשל אהרון, גרמו לנשים לדרג את הגברים כיותר מושכים, ואילו שמות עם עיצורים הנהגים מחלל מחלל הפה האחורי (U) כמו למשל פול, הפחיתה את דירוג המשיכה.
עם שמות הנשים היה הדירוג הפוך: שמות רכים לנשים לא גרמו לגברים להחליט שנשים מושכות יותר. למרות שהרבה חוקרי לשון יטענו שאין לקול של המילה קשר למשמעותה, נראה שזה לא ממש כך. עיצורים קדמיים, כמו העיצור A, נחשבים לרכים יותר ולכן הושפע דירוג הנשים בשל עדינות השם. למרות שנראה כי שמות רכים לגברים השפיעו על הנשים לטובה, כדאי לשים לב ששם יותר מדי נשי לגברים הוא לא בחירה טובה שכן אלה נבחרו כפחות מושכים ביחס לשמות בנים סטנדרטיים. שימו לב, יש כאן דוגמה מעניינת לפוטנציאל השימוש ברשת לצורכי מחקר. 26th Annual Meeting of the Cognitive Science Society, Aug. 5-7, 2004, Chicago, US
להמשך קריאה
|
 |
 |
 |
 |
|
|