 |
ההכנסות ממס על רווחי ההון אולי עולות על המצופה, אבל לפחות בחלק מהמקרים, הנישומים פשוט משלמים יותר מדי. התוכנה של בנק לאומי בכל הנוגע לגביית מס רווחי הון שוב אינה מוכיחה את עצמה, לאחר שלמעריב הגיעו תלונות של לקוחות אשר החזיקו בעבר במניות עלית, וגילו להפתעתם כשמכרו אותן במרוצת החודש שעבר, שהמס שנגבה מהם היה גבוה בעשרות אחוזים מהנדרש. מחזיקי מניות עלית שהמשיכו להחזיק בהן ולא מכרו אותן, לא נפגעו. אחת הלקוחות, שאמורה היתה לשלם מס בסכום של 300 שקל בלבד, חויבה בתשלום מס של 3,000 שקל, יותר מפי 10 מהסכום. בתגובה לפניותיה ולפניותיהם של לקוחות אחרים, נמסר מהבנק כי "העניין בטיפול". למרות שמאז הפרשה כבר חלפו מספר שבועות, הלקוחות שחויבו בחיוב שגוי לא זוכו בסכום שנוכה, למרות שבבנק לאומי מודים כי אירעה תקלה והמס המוגדל נוכה בטעות. בתגובה לפניית מעריב מסרה דוברת בנק לאומי, כי מדובר בתקלה טכנית הנובעת משינוי מבנה קבוצת עלית ואיחודה עם שטראוס. בלאומי הסבירו כי הבעיה לא נוגעת ללקוחות שהמשיכו להחזיק במניות החברה, אלא רק ללקוחות שמכרו את המניות. הדוברת הבטיחה כי העניין יטופל בתוך מספר ימים, וכי הלקוחות שמהם נגבה בטעות המס המוגדל - יקבלו בחזרה את הכסף.
|
 |
 |
 |
 |
|
|