/images/archive/gallery/120/027.jpgפרח על בד
צילום: אורן דאי
עלבד זכתה בחוזה ליצוא מגבונים לחים בהיקף של 30 מיליון דולר
מנכ"ל החברה מעריך שהחוזה מציב אותה כספק ה-Private Label הגדול באירופה
דפדף בכלכלה
רם דגן 28/6/2004 16:18
חברת עלבד זכתה במכרז גדול באירופה לאספקת מגבונים לחים בהיקף של 30 מיליון דולר לשנה לרשת קמעונאות מובילה באירופה. על פי ההסכם תחל על בד לספק מוצרים לרשת מהרבעון השלישי של שנת 2004. משך הסכם המסגרת עליו חתמה על-בד עם הרשת הוא לתקופה של 30 חודשים כך שהיקף ההזמנות הכולל מהרשת הקמעונאית עשוי להגיע לכ-70 מיליון דולר.
מנכ"ל על בד, אמנון ברודי, העריך כי הזכיה במכרז מציבה את על בד החברה כספק הגדול באירופה לשוק ה-Private Label והשלישית בגודלה בעולם בתחום המטליות הלחות. ברודי הוסיף כי "רכישת לקוח חדש בקנה מידה זה מהווה אבן דרך נוספת למימוש האסטרטגיה העיסקית והפיכת על-בד לגורם מוביל בשוק המטליות הלחות."
בהנהלת החברה העריכו היום כי היקף הזכיה וגודלה מהווה אתגר לעלבד שכן שילוב נכון של לוגיסטיקה, רכש יעיל ותפעול נכון של כוח האדם הנדרש עשויים להביא לניצול גבוה של כושר הייצור במפעלי החברה בישראל ובגרמניה ולהעלות את שיעורי הרווח מהפרוייקט.
העיסקה כוללת אספקת מגוון מוצרים מקטגוריות שונות כגון מגבונים לחים לתינוקות, מטליות לשימושים קוסמטיים ולניקיון שיועברו לעשרות מחסנים של הרשת ברחבי אירופה. להערכת הנהלת החברה עקב היקף ההזמנה תידרש על בד לבצע להשקיע מס' מיליוני דולר בהרחבת כושר הייצור באתרי הייצור בגרמניה ובישראל.
על בד עוסקת בייצור בד לא ארוג ומטליות לחות ו-90% מהכנסותיה הן מיצוא לשוק האירופי ולארה"ב. החברה רשמה בשנת 2003 הכנסות בסך של 486 מיליון שקל ורווח נקי בסך של כ-40 מיליון שקל - הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2004 עמד על 11.2 מיליון שקל ומחזור המכירות הסתכם בסך של 128 מיליון שקל. החברה משלימה כיום הקמת מפעל חדש בצפון קרוליינה (ארה"ב) בעל ארבע קווי ייצור וצפוייה להתחיל ולייצר במפעל בסוף חודש ספטמבר הקרוב.