הרווח הנקי לרבעון השלישי גדל ב-77% ל-35.7 מיליון שקל
דפדף בכלכלה
עומר שרביט 24/11/2004 16:46
"ממועד רכישת רשת ריבוע כחול קיבלנו בקבוצת ברונפמן אלון החלטות חשובות בדבר כינוס מותגים והרחבת נתח השוק", כך אומר היום דודי וייסמן בתגובה לתוצאות הכספיות של קבוצת המזון והאנרגיה. כדאי לשים לב לניסוח, שבו מדובר על קבלת החלטות משותפת, שלא היתה מובנת מאליה לאור הסכסוך המתוקשר בין ויסמן לברונפמן שנמשך על פני חודשים ארוכים.
ויסמן מציין כי ההחלטות המשותפות הביאו "לגידול של 3.4% בהיקפי המכירות הרבעוניות של הריבוע" והדבר ניכר בשורת העליונה של קבוצת ברונפמן אלון, שבבעלותה גם עסקי תידלוק: הכנסות הקבוצה לרבעון השלישי צמחו ב-22% ל-3.75 מיליארד שקל והשורה התחתונה מראה גידול של 77% ברווח הנקי ל-35.7 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל.
עם זאת, הרווח הגולמי לרבעון ירד ב1.9% ל-492 מיליון שקל ושיעורו מההכנסות הצטמק ל-13.1% בהשוואה ל-16.1%. הרווח התפעולי אמנם גדל ב-4% לכ-200 מיליון שקל אך שיעורו מההכנסות ירד אף הוא ל-5.3% לעומת 6.1% ברבעון המקביל.
הריבוע, שנמצאת בתהליך של כינוס מותגים וכתוצאה מהתחרות בשוק, רשמה ירידה של כ-9% ברווח התפעולי מתחילת השנה ל-51 מיליון שקל. סה"כ תרמה חטיבת המזון ברבעון הפסד נטו של 1.7 מיליון שקל לעומת הפסד של 18.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הרווח התפעולי המאוחד של חטיבת האנרגיה עלה ב-30% ביחס לתקופה המקבילה ל-498.4 מיליון שקל. הרווח התפעולי לרבעון עלה ב-4.6% ל-156.7 מיליוני שקל.
הרווח הנקי מעסקי האנרגיה ברבעון ירד מעט ל-37.4 מיליון שקל כתוצאה מגידול של כ-80 מיליון שקל בהוצאות המימון. הקבוצה פועלת ב-6 מדינות בארה"ב בעסקי ה-ELEVEN7 ומתכננת כניסה למדינות נוספות.