ראשי > כלכלה > שוק הון > כתבה
בארכיון האתר
עליית מחירי הדלק הורידה את רווחי אל על
חברת התעופה הלאומית מדווחת על רבעון חמישי של רווח רצוף: הרווח הסתכם ב-47 מיליון דולר, ירידה של 23% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות עלו ב-10% ל-413 מיליון דולר
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
שמוליק שלח ועמי אטניגר
25/11/2004 8:17
חברת אל על מפרסמת הבוקר על רבעון נוסף רווחי, החמישי במספר. החברה סיימה את הרבעון השלישי ברווח נקי של 47.4 מיליון דולר, ירידה של 23% לעומת הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2003. הכנסות החברה גדלו ב-10% לסך 413 מיליון דולר, לעומת 374 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד.
 
החברה סבלה מעלויות הפעלה גבוהות יחסית, כ-294 מיליון דולר, 71% מהמחזור, לעומת עלויות של 242 מיליון דולר ברבעון המקביל שהיו 65% מהמחזור בלבד. עלייה זו הורידה את שיעור הרווח התפעולי של החברה ל-12%
בלבד מההכנסות, כ-51 מיליון דולר, לעומת 17% מההכנסות ברבעון המקביל, שהסתכם ב-64 מיליון דולר.
 
יצויין, כי הרבעון השלישי הוא הרבעון החזק של חברות התעופה עקב חופשת הקיץ ובתקופה זו חל גידול של 29% בתנועת הנוסעים הנכנסת בנתב"ג לעומת הרבעון המקביל אשתקד. למרות העלייה בתנועת הנוסעים, לא עלו רווחי החברה, מה שמוסבר ע"י הוצאות הפעלה גבוהות הנובעת מעליית מחירי הדלק בשיעור של 50%. החברה מוסיפה כי שיעור הוצאות הדלק מהמחזור עלה ב-5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
עמוס שפירא, מנכ"ל החברה
עמוס שפירא קיבל מחיאות כפיים
בתום 9 חודשים של שנת 2004 הצליחה אל על ליצור רווח של כ-59 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. לא רק שהחברה הצליחה למצב עצמה כחברה רווחית, לאחר 5 רבעונים רווחיים רצופים, היא גם יצרה לעצמה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת. בתום הרבעון השלישי מסתכם  תזרים המזומנים ב-104.8 מיליון דולר, לעומת 64.8 מיליון דולר ברבעון השלישי ב-2003. כתוצאה מכך, יתרות המזומנים בקופתה של החברה הגיעו  בסוף התקופה לכ-193 מיליון דולר לעומת כ-92  מיליון דולר בסוף הרבעון המקביל אשתקד, גידול של יותר מ-110%.
 
הישגים אלה, הנחשבים לטובים בעולם התעופה גם בהשוואה לחברות תעופה באירופה, ארה"ב ואסיה, זיכו את מנכ"ל אל על עמוס שפירא, במחיאות כפיים סוערות של כל חברי דירקטוריון החברה, בתום הדיון בתוצאות תשעת החודשים של השנה, אתמול בלילה.
 
ההישג של אל על הושג למרות הירידה ב-23% ברווח של הרבעון השלישי - 47.4 מיליון דולר, לעומת 61 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2003. אסור להתעלם מהעובדה שהירידה ברווח ברבעון השלישי ארעה בגלל שהחברה "שפכה" לשוק עודף של אמצעי ייצור, בגלל הערכה מוטעית של עשרות אחוזים על הגידול צפוי בתנועה התעופתית בנתב"ג. בסופו של דבר גדל השוק רק ב-4%. גידול שהיה  נמוך ב-18% מהרבעון המקביל בשנת 2000. אגב, זוהי הערכה מוטעית שממנה סבלו כמעט רוב הסיטונאים התיירותיים בארץ.
 
נתח השוק של אל על בנתב"ג גדל בהתמדה מ-38.4% ברבעון השלישי של 2000, ל-38.9% ברבעון של 2002, ול-40.7% ברבעון הנוכחי. גידול נתח השוק, בתוספת גידול של 8% בגין הטסת מטענים במזרח הרחוק, גרם לגידול של 10.5% בהכנסות הרבעון השלישי.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

שוק ההון
מכתב למלכה: סליחה שפספסנו את המשבר  
הנדל"ן מזנק ב-4.24%, אפריקה והחברה לישראל ב-6.86%  
דנקנר ממשיך להשקיע בקרדיט סוויס: כור הגדילה האחזקות ל-2.33%  
עוד...