 |
/images/archive/gallery/146/477.jpg פרוטרום
 |
|
"נרכוש לפחות 3 חברות בחו"ל" |
|
כך אמר היום אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום. החברה המייצרת תמציות טעם וריח מתכננת לגייס בבורסה של לונדון במחצית הראשונה של 2005 אך יהודאי עדיין לא מוכן לנקוב במספרים |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
עומר שרביט 2/12/2004 16:14 |
|
|
|
|
 |
עם צמיחה של 20 רבעונים רצופים, ו-run rate מכירות של 260 מיליון דולר, אורי יהודאי בתקופה טובה. פרוטרום, הנסחרת לפי כ-280 מיליון דולר בת"א ושאותה הוא מנהל, הודיעה הבוקר לבורסה כי היא עומדת להגיש תשקיף להנפקה בבורסה של לונדון בימים הקרובים וההערכות הן כי הגיוס יושלם במחצית הראשונה של 2005. לדבריו, הגיוס "לא מיועד לממן את הרכישות הקודמות אלא את אלה שבצנרת "ויש לפחות שלוש חברות כאלה באירופה ובארה"ב. את הרכישות הקודמות מימנו מהמאזן ויש לנו עוד קווי אשראי בבנקים. הקש פלו שלנו עומד על כ-15 מיליון דולר לעומת כ-7 מיליון דולר בשנה הקודמת". החברה המייצרת תמציות טעם וריח לכ-14000 מאכלים (החל מקטשופ עד לתה ומשקאות אלכוהוליים), רכשה באוגוסט האחרון את עסקי ה-IFF בשווייץ, צרפת וגרמניה תמורת 37 מיליון דולר. המחזור של ה-IFF שנרכשה עומד על 90 מיליון דולר ולאחרונה הצהיר יהודאי על כוונות לרכוש את דגוסה הגרמנית שמוכרת ב-250 מיליון דולר. יהודאי לא מוכן לנקוב בהיקף הכספי של ההנפקה המתוכננת, שכן עדיין לא ברור כמה חברות נוספות תרכוש פרוטרום ובאיזה מחיר ובכל מקרה הוא עדיין רוצה לגשש את הנכונות בשווקים - "לא נתפשר על המחיר". האם תעמדו בצפי המכירות שלכם לשנה הנוכחית של מעל 190 מיליון דולר? איך מתקדם הרבעון הנוכחי? "זה נכון שהחורף לא עושה לנו טוב ואנחנו סובלים במיוחד מהשפעה שלילית של עונתיות. עם זאת, הקיץ האחרון באירופה היה קר וגשום במיוחד וחברות מתחרות שלנו דיווחו על ירידה של 10%. אנחנו המשכנו לצמוח. חייבים לבדוק את הרבעון הרביעי שלנו מול המקביל. המכירות המאוחדות שלנו בשנה הבאה יעלו על 260 מיליון דולר". היציאה לאנגליה הולמת חברה שמוכרת ללמעלה מ-3500 לקוחות ב-100 מדינות, שעיקרן באירופה: 45% מהמכירות הן לבריטניה, שווייץ וגרמניה לעומת 12% בלבד לארה"ב. פרוטרום סיימה את הרבעון השלישי עם גידול של 21% בהכנסות ל-51.4 מיליון דולר והכפלה של הרווח הנקי ל-5 מיליון דולר. מניית החברה הגיבה היום בעליה של כרבע אחוז.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|