 |
כנפיים, שבשליטת האחים בורוביץ', לא צפויה בשלב הנוכחי לממש את כל האופציות למניות אל על שברשותה, אלא רק אופציות ל-18%-13% ממניות החברה. מימוש זה יגדיל את אחזקתה של כנפיים באל על ל-40%-35% ויהפוך אותה לבעלת המניות הגדולה בחברה, מה שיקנה לה זכות לקבוע את הרכב דירקטוריון החברה ובעצם לשלוט בה. בסוף תקופת המימוש תממש כנפיים את יתרת האופציות ותגיע לאחזקה של כ-53% ממניות אל על - כך מעריך האנליסט יובל זעירא מ אי.בי.אי, אשר חוזר על המלצת "קנייה" למניית אל על ומעלה את מחיר היעד מ-3.6 שקלים ל-4.3 שקלים (לאחר שמחיר המניה הגיע למחיר היעד הקודם). "אנו תופסים את כניסת קבוצת בורוביץ' לחברת אל על כצעד חיובי. "הדבר יאפשר מחשבה רעננה והשקעות מחודשות בפיתוח החברה. במקביל, תמשיך אל על להיחשב חברת התעופה הלאומית ותמשיך ליהנות מהפריבילגיות שעליהן הוחלט קודם להנפקה. בין השאר, לא תיחשף אל על לתחרות מצד חברות ישראליות בקווים הסדירים בשנים הקרובות", הוא כותב. 2004 צפויה להיות שנת שיא עבור אל על, עם רווח של כ-60 מיליון דולר ותזרים מזומנים מפעילות של כ-200 מיליון דולר. שני גורמים ישחקו תפקיד מרכזי בנסיונה של החברה לשחזר את תוצאות השיא גם בשנה הבאה: גידול בתנועת הנוסעים ובמחירי הדלק הסילוני. עלפי התחזיות, ובהנחה שיהיה שקט בטחוני, צפוי גידול במספר הנוסעים בשנה הבאה. "כפי שהדברים נראים כיום, אל על תצטרך להתאמץ כדי לשחזר את תוצאות 2004, אך המשימה אפשרית. מובן שגידול מפתיע בתנועת הנוסעים או ירידה חדה במחירי הדלק ישפרו מאוד את מצבה", כותב זעירא. בתוך כך הוא מציין, כי הערך העיקרי של אל על בטווחים הקצר והבינוני ימשיך להיות צמצום היקף החוב. מאז ההנפקה ועד היום ירד חובה של אל על לבנקים ב-258 מיליון דולר. לגבי הרבעון הרביעי מעריך זעירא, כי ההכנסות צפויות לגדול בכ-10% לעומת הרבעון המקביל. עם זאת, העלייה במחירי הדלק הסילוני תפגע ברווחיות החברה.
|
 |
 |
 |
 |
|
|