חוצה ישראל כבר לא לבד: גם כביש הרוחב בשרון עשוי להפוך לכביש אגרה
אם היוזמה תצא לפועל, יווצר מצב שבו הנוסעים ייאלצו לשלם כסף גם כדי להגיע לכביש חוצה ישראל - כביש האגרה הראשון בישראל
כביש 531 אמור להיות אחד מכבישי הרוחב המרכזיים בארץ, והוא יחבר את התנועה מכביש החוף לכביש חוצה ישראל לאורך 20 ק"מ. עלות הקמת הכביש נאמדת ב-1.6 מיליארד שקל, והקמת קו רכבת שתשיק לו מוערכת בעוד כמיליארד שקל. על-פי המכרז המקדמי שפורסם לפני שבועות מספר, הכביש היה אמור לקום בשיטת ה-PFI.
בשיטה זו היזם מקים ומתפעל את התשתית בתמורה לתשלום שנתי מהמדינה. עם זאת, לנוכח העלויות הגבוהות הכרוכות בהקמה, באוצר שוקלים להעביר את התשלום אל הנוסעים עצמם.
באוצר מנמקים את החלטתם בכך שהכביש עובר במספר ערים מרכזיות (רעננה, הרצליה וכפר-סבא). להערכתם , אם הכביש ישמש ככביש רגיל, הוא עשוי להיות פקוק בחלק ניכר מהיום, והוא יתקשה לווסת את התנועה אל כבישי האורך הארציים. בכל מקרה, הכוונה היא להטיל אגרה נמוכה יחסית, על מנת שלא לפגוע בתנועה בכבישי האורך. עד לאחרונה התנגד משרד התחבורה בתוקף להפיכת כביש 531 לנתיב אגרה, אך מנכ"ל משרד התחבורה הנכנס, אריה בר, הסכים לבחון מחדש את האפשרות.
עדכון אחרון : 19/12/2005 9:27