הפיצוי שחברת החשמל דורשת על סגירת רידינג: ייקור תעריפים
בחברה טוענים: "העיכוב במעבר לגז טבעי נכפה עלינו". "גרם לנו הפסדים בגובה 40 מיליון שקל בחודש"
לפני כחודש הורה השר לאיכות הסביבה, גדעון עזרא, לסגור לאלתר את תחנת הכוח רידינג, לאחר שזו לא עברה לשימוש בגז טבעי כנדרש. הסבת התחנה לגז לא יצאה לפועל בגלל מחלוקת בין חברת החשמל לחברת הולכת הגז הממשלתית, נתיבי הגז הטבעי, שבבסיסה ליקויים שהתגלו בצינור שאמור להוביל את הגז לתחנה.
בחברת החשמל טוענים כי דחיית המעבר לגז לא היתה בשליטתה, ואף אילצה אותה להפעיל תחנות אלטרנטיביות באמצעות מזוט, שמחירו גבוה ב-50%-40%. מהלך זה גורם לה הפסדים של כ-40 מיליון שקל בחודש.
להכיר בהפסדים אלה כהוצאה מוכרת
באחרונה פנתה החברה לרשות לחשמל, בבקשה להכיר בהפסדים אלה כהוצאה מוכרת, לקראת הדיון בעדכון השנתי של תעריפי החשמל (הבקשה הרשמית הוגשה לגבי הפסדים שנגרמו ב-2005, אך צפויה בקשה נוספת לגבי 2006).
אם תביעותיה ייענו, ההפסדים יגולגלו בסופו של דבר לציבור הרחב, בצורת ייקור תעריפים. הדרך להפעלת התחנה ברידינג עדיין ארוכה: באחרונה הוחלט לבצע תיקונים בצינור, בהשקעה של 22 מיליון שקל. העבודות אמורות להתחיל בשבוע הקרוב, וההערכה היא שהן יימשכו לפחות עד חודש מאי. העלות הכוללת של העיכובים בפרויקט צפויה לזנק ליותר מ-100
מיליון שקל.
גורמים במשרד התשתיות מתחו אתמול ביקורת על התנהלות חברת החשמל בנושא, ואמרו כי "אין ספק שהחברה נושאת אחריות מסוימת בכל הקשור לעיכוב בהגעת הגז. הדרישה להכרה במלוא העלויות שנגרמו כתוצאה מהשבתת רידינג אינה מוצדקת". מהרשות לחשמל נמסר, כי "הבקשה נדונה, אך טרם הגענו להחלטה".
מחברת החשמל נמסר בתגובה, כי "החברה תנהל את ענייניה מול משרד התשתיות והרשות לחשמל בצורה מקצועית, ולא באמצעות התקשורת". בכירים בחברה הדגישו כי תחנת רידינג היתה מוכנה לקליטת הגז כבר ב-1 בינואר 2006, ולכן אין בסיס לטענות.