גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


מי יציל את הטלוויזיה?

כלכלנים בארה"ב חרדים לגורל מודל הפרסומות. מפרסמים כבר החלו לקבל החזרים כספיים בשל רייטינג נמוך

nrg מעריב | 17/12/2007 8:38 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מפרסמים שמזרימים מעל 9 מיליארד דולר בשנה בפרסומות, בשלוש שעות השיא בערב טלוויזיוני רגיל, מזהירים שהירידה העקבית של שעות השיא בטלוויזיה מסכנת את המשך הרווח הפיננסי של שלה, שנתפסה עד כה כמכרה מזומנים נצחי, כך מדווח הניו יורק פוסט.
 
אמנם הכסף הגדול מפרסומות הולך לא רק לפריים-טיים אלא גם לשידורי הספורט, שלמעשה מביאים יותר כסף מפרסום משעות השיא, אך התמעטות הקהל שמאס בצפיה בשידורים חוזרים, העדר להיטים חדשים ושביתת התסריטאים מאיימים להשמים את נוף הטלוויזיה, כך חוזים מתכנני מדיה וקנייני מודעות בארה"ב.
3 תופעות מפחידות

גורמים אלו מזהירים מפני שלוש תופעות שכבר קונות אחיזה בפריים-טיים: האחת, הצטמצמות שעות השיא בשליש, עד לכשעתיים בלבד בערב. השניה, צמיחתן של תוכניות ריאליטי שעלות הפקתן קטנה משל סדרות מבוססות תסריט. השלישית, שינוי בעונה הטלביזיונית הרגילה (ספטמבר עד מאי) שעלול לגרום להעלמות עונת מכירת הפרסומות הקודמת לה.

מפרסמים מנבאים את שבירת המודל של רשתות שידור גדולות. "אנחנו

צופים ירידה באיכות התוכניות, רייטניג נמוך ויותר תחרות", מזהיר בארי לוונטל, הנשיא של "מדיה קיטצ'ן", הזרוע התכנונית של סוכנות הפרסום קירשנבאום בונד ושות'.

להחזיר כסף למפרסמים כי לא היה רייטינג?

דברים אלו מגיעים מספר ימים לאחר שירידה ברייטינג הובילה את NBC לעשות את הבלתי יאומן, להחזיר כסף למפרסמים כיוון שמדדי הרייטינג שהשיגה הרשת היו נמוכים מהתחזיות שהובטחו. מהלך זה זעזע את כל מי שסמך על הבטחת הרשתות הגדולות להביא את הקהל הגדול.

סטיב סטרנברג, סמנכ"ל בחברת "מאגנה גלובל יו אס איי" ((Magna Global USA ועורך ניתוחי צפייה טוען שהרייטינג של שעות השיא יכול לצנוח בכ 9% עד סוף העונה ובכ 13% עד סוף מאי אם תמשך שביתת התסריטאים. בשביתת התסריטאים הקודמת ב 1988 הרייטינג צנח ב 9%, אך אז לא היו חלופות רבות לרשתות הטלביזיה הגדולות.

כיום התעשיה במבוכה ועושה רושם שהטלביזיה עומדת בפני שינוי. עבור אנשים בתעשיה פירוש הדבר הוא יותר תוכניות ריאליטי זולות ופחות דרמות יוקרתיות. זוהי אסטרטגיה מסוכנת עבור רשתות השידור, בעיקר כשחברות הכבלים היריבות מזנבות בהן בשעות השיא עם תוכניות בעלות תסריט כתוב היטב כמו "The Closer," "Mad Men"  ו  "Army Wives". מהלכים כאלו שיכנעו רבים בתעשייה ובפרסום שהעסק עבר לעידן חדש, עידן המונע על ידי רווחים וצמצומי עלויות ולאו דווקא על ידי סדרות שהפכו ללהיטים והיוו עד כה חותמת איכות של הטלביזיה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים