מי יציל את הטלוויזיה?
כלכלנים בארה"ב חרדים לגורל מודל הפרסומות. מפרסמים כבר החלו לקבל החזרים כספיים בשל רייטינג נמוך
אמנם הכסף הגדול מפרסומות הולך לא רק לפריים-טיים אלא גם לשידורי הספורט, שלמעשה מביאים יותר כסף מפרסום משעות השיא, אך התמעטות הקהל שמאס בצפיה בשידורים חוזרים, העדר להיטים חדשים ושביתת התסריטאים מאיימים להשמים את נוף הטלוויזיה, כך חוזים מתכנני מדיה וקנייני מודעות בארה"ב.
גורמים אלו מזהירים מפני שלוש תופעות שכבר קונות אחיזה בפריים-טיים: האחת, הצטמצמות שעות השיא בשליש, עד לכשעתיים בלבד בערב. השניה, צמיחתן של תוכניות ריאליטי שעלות הפקתן קטנה משל סדרות מבוססות תסריט. השלישית, שינוי בעונה הטלביזיונית הרגילה (ספטמבר עד מאי) שעלול לגרום להעלמות עונת מכירת הפרסומות הקודמת לה.
מפרסמים מנבאים את שבירת המודל של רשתות שידור גדולות. "אנחנו
דברים אלו מגיעים מספר ימים לאחר שירידה ברייטינג הובילה את NBC לעשות את הבלתי יאומן, להחזיר כסף למפרסמים כיוון שמדדי הרייטינג שהשיגה הרשת היו נמוכים מהתחזיות שהובטחו. מהלך זה זעזע את כל מי שסמך על הבטחת הרשתות הגדולות להביא את הקהל הגדול.
סטיב סטרנברג, סמנכ"ל בחברת "מאגנה גלובל יו אס איי" ((Magna Global USA ועורך ניתוחי צפייה טוען שהרייטינג של שעות השיא יכול לצנוח בכ 9% עד סוף העונה ובכ 13% עד סוף מאי אם תמשך שביתת התסריטאים. בשביתת התסריטאים הקודמת ב 1988 הרייטינג צנח ב 9%, אך אז לא היו חלופות רבות לרשתות הטלביזיה הגדולות.
כיום התעשיה במבוכה ועושה רושם שהטלביזיה עומדת בפני שינוי. עבור אנשים בתעשיה פירוש הדבר הוא יותר תוכניות ריאליטי זולות ופחות דרמות יוקרתיות. זוהי אסטרטגיה מסוכנת עבור רשתות השידור, בעיקר כשחברות הכבלים היריבות מזנבות בהן בשעות השיא עם תוכניות בעלות תסריט כתוב היטב כמו "The Closer," "Mad Men" ו "Army Wives". מהלכים כאלו שיכנעו רבים בתעשייה ובפרסום שהעסק עבר לעידן חדש, עידן המונע על ידי רווחים וצמצומי עלויות ולאו דווקא על ידי סדרות שהפכו ללהיטים והיוו עד כה חותמת איכות של הטלביזיה.