לא רק ספורט
על העיסוקים הצדדיים של לברון ג'יימס, מהם הוא מקבל מיליוני דולרים, ועל תוכניות הכיבוש של דיוויד שטרן
על פי פרסום ב-USA Today, ג'יימס הוא הדובר החדש של ענקית הביטוח האמריקאית State Farm. אם אתם חושבים שההודעה על שיתוף הפעולה הגיעה במקרה בסמיכות מיידית לאולסטאר, תחשבו שוב. מדובר כאן פשוט במהלך יחצנות מהסוג הטוב ביותר.
חברת State Farm, מצטרפת לרשימת הלקוחות האקסקלוסיבית של ג'יימס בן ה-23, הכוללת את קוקה קולה, נייק, מיקרוסופט ואחרות. מגזין פורצ'ן העריך לאחרונה את שווי חוזי הפרסום של לברון עד כה ב-170 מיליון דולר, בעוד שמגזין פורבס בדק ומצא כי בשנה החולפת שלשל ג'יימס לכיסו כ-27 מיליון דולר, כולל שכרו כשחקן הקליבלנד קאבלירס, העומד על 13 מיליון דולר לעונה. מלך, או לא?
לקומישנר של ה-NBA יש כבר תוכניות לאולסטאר של 2014. דייוויד שטרן, ממשיך לשגר הצהרות לגבי תוכניותיו להפוך את ליגת הכדורסל האמריקאית לבינלאומית. האמירה האחרונה של שטרן נוגעת למיקומו של משחק האולסטאר, שייערך ב-2014, בפרנקפורט גרמניה. לבקשתו של דריק נוביצקי, יהיה זה השחקן דייוויד הסלהוף - פיגורה נערצת עד כדי גיחוך בגרמניה - שישיר את ההמנון.
איך זה קשור אלינו? מסתבר שיש לשטרן תוכנית מורכבת קצת יותר מאשר פשוט לארח את האולסטאר בבירות אירופאיות. על פי מגזין sports illustrated, מתעתד שטרן ליצור שלוחה אירופאית לליגת ה- NBA, שתהיה מורכבת מחמש קבוצות-על אירופאיות, שישחקו בליגת ה-NBA. איך בדיוק זה יתרחש? עדיין לא ברור גם לשטרן עצמו. אבל ישנם הרבה תסריטים שיכולים לגרום לדבר כזה לקרות.
אחד מהם הוא לקחת כמה קבוצות אירופאיות חזקות, עם נוכחות אירופאית, מאגר זכיות היסטורי מרשים וקהל מעריצים גדול
היא גם עונה על כל הקריטריונים, גם מתרגלת זה כמה שנים מפגשים עם קבוצות NBA תחת האצטלה הרשמית של משחקי אימון, שנועדו גם למדוד את כוחה ביחס לליגה הטובה בעולם, וחשוב מכל - שטרן יודע זאת היטב - יש לה קהל מעריצים פוטנציאלי גם באירופה, ואף גדול מזה בארצות הברית (יהודים רבותיי, יהודים), שיכול להכניס עוד הרבה כסף למועדון ולליגה.
אז נכון, כרגע אלה הם דיבורים בעלמא מבחינת מכבי ומבחינת שטרן, אבל אפשר להריח את תוכניות ההתפשטות הגדולות באוויר. אלא שגם עבור שטרן לא יהיה זה פשוט לחדור לשווקים אירופאיים חדשים, שם יצטרך להתחרות מול ליגות קיימות שגם כך סובלות מנחיתות מול הכדורגל - ענף הספורט הפופולרי בעולם.