גם האמריקנים רוצים רק רכבת
העלייה במחירי הדלק דחפה את האמריקנים לשימוש שיא ברכבות.חברת הרכבות אמטרק מתמודדת עם צפיפות בקרונות, עם תשתית מזדקנת ובעיקר עם מחסור במשאבים כלכליים
החל בשנה שעברה מעדיפים האמריקנים לנהוג פחות, וכתוצאה מכך עלה השימוש ברכבות. הנתונים האחרונים מצביעים על כך שההגירה מהכבישים המהירים לפסי הרכבת אכן מתגברת. אמטרק מסרה, כי ביולי נרשמה רק בקו שירות אחד ירידה במספר הנוסעים בהשוואה לשנה הקודמת. בשאר הקווים נרשמו עליות משמעותיות, כמו קפיצה של 33% בשימוש בקו הרכבת שבין סן פרנסיסקו לבין סקרמנטו. אפילו בקו העמוס שבין וושינגטון לבוסטון עלה מספר הנוסעים בשמונה אחוזים.
אמטרק הגיעה אפילו לקונגרס
בסך הכל אמטרק נמצאת בדרכה לשרת מספר שיא של 28 מיליון נוסעים בשנה הכספית הנוכחית. זו עלייה אפילו לעומת השיא הקודם של השנה שעברה- 25.8 מיליון אנשים.
הפופולריות החדשה של אמטרק אף עלתה לדיון בקונגרס. המחוקקים נוטים לראות בשירות הרכבות גישה ידידותית לסביבה וחוסכת אנרגיה, שתסייע להפחית עומסי תנועה ותרחיב את אפשרויות התחבורה.

עובד בוחן מסילות רכבת רויטרס
בסנאט ובקונגרס עבר חוק שעשוי להעלות את המימון לאמטרק ב- 33% בשנה הכספית הבאה, שתתחיל באוקטובר. החקיקה אף תקים תוכנית מענקים שמטרתה לעודד מדינות להרחיב את שירותי הרכבות. זאת לעומת העשורים האחרונים, שרוב המימון הפדרלי בהם הוצא על בניית מחלפים.
"כרגע אנחנו אופטימיים", הצהיר אלכס קומנט, נשיא אמטרק. קומנט קיבל בברכה את הרחבת המימון, אך הדגיש שהמחוקקים והצרכנים חייבים להבין שהחברה עומדת לפני אתגרים רבים, הנובעים מהצורך לשמור על רמת השירותים הנוכחית.
מלבד מחירים גבוהים יותר לצרכן ועלויות אישיות הנובעות מסדרת הסכמי עבודה חדשים, אמטרק צריכה להתמודד עם רכבות צפופות ומזדקנות. לעתים קרובות סובלת חברת הרכבות ממחסור בקרונות, ולכן אינה יכולה להגביר את תדירות הקווים. לדוגמה,
בשבוע שעבר גילו הנוסעים שעלו בפילדלפיה לרכבת הנוסעת לוושינגטון, שאפילו בעמידה לא נותר להם מקום.
"לאמטרק אין מספיק רכבות כדי לעמוד בביקוש הגובר", הסביר הסנטור טום קרפר. קרפר הגיש הצעת חוק שתאפשר מתן הלוואה על סך שלושה מיליארד דולר לאמטרק, על מנת להחליף קרונות שיצאו מכלל פעולה. כמו כן, לפי ההצעה יוקצו לחברה 400 מיליון דולר בשנה (ממסי דלק) לבניית מנועים וקרונות.
נוסף על כל אלו, אמטרק צריכה להתמודד עם בעיות תשתית הקשורות למנהרות ישנות ולגשרים ופסי רכבת מזדקנים. בסוף חודש יוני הופסקה פעילות הרכבות בין בוסטון וניו יורק על מנת להחליף חלק מגשר בקונטיקט. על פי הערכות החברה, היא זקוקה לעבודות בהיקף של חמישה מיליארד דולר רק לאורך הנתיבים בצפון מזרח המדינה.