מי המרוויח העיקרי מקו הרכבת אשקלון-באר שבע?
בעקבות התוכנית, נאלצה רכבת ישראל להפקיע קרקעות רבות בשטחי הדרום. המרוויחים העיקריים: היישובים שבשטחם נמצאות הקרקעות, שקיבלו עד כה 29 מיליון שקל
תוכנית הפרויקט, שבמסגרתו תונח מסילת ברזל כפולה מאשקלון דרומה ויוקמו תחנות נוסעים חדשות בשדרות, בנתיבות ובאופקים, אילצה את רכבת ישראל להפקיע קרקעות רבות בשטחי הדרום.
היישובים השונים, שבשטחם נמצאות קרקעות אלה, הרוויחו לא מעט בעקבות ההפקעות.
על קו המסילה בין אשקלון לשדרות שולמו 16.65 מיליון שקל, שחולקו בין 7 יישובים השוכנים על כבישים 4 ו-:34
הקיבוצים זיקים, כרמיה, יד מרדכי, אור הנר וניר-עם והמושבים בית שקמה ומבקיעים.
על קו המסילה בין שדרות לנתיבות חולק סכום של כ-10 מיליון שקל ל-3 יישובים על כביש 34 ו-:25 קיבוץ גבים, מושב תקומה והחווה החקלאית יזרעם. מושב רנן שעל כביש ,241 סמוך לאופקים, הוא המרוויח היחיד מקו המסילה בין נתיבות לאופקים. הסכום שנכנס לחשבון המושב הוא כ-540 אלף שקל.
בקו המסילה בין אופקים לבאר שבע חולק סכום של כ-2.15 מיליון שקל למושבים בטחה ותפרח הסמוכים לצומת גילת. בסך הכל שילמה הרכבת כ-29 מיליון שקל ליישובים השונים.