מי המרוויח העיקרי מקו הרכבת אשקלון-באר שבע?

בעקבות התוכנית, נאלצה רכבת ישראל להפקיע קרקעות רבות בשטחי הדרום. המרוויחים העיקריים: היישובים שבשטחם נמצאות הקרקעות, שקיבלו עד כה 29 מיליון שקל

ירון ששון | 2/9/2008 7:47 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אחרי דיונים ארוכים שבהם דובר על ביטולו של קו הרכבת אשקלון-באר שבע מפאת חוסר תקציב, ולאחר לחץ ציבורי רחב היקף שהפעילו ראשי הרשויות בדרום - החליטו לאחרונה משרדי הממשלה להתחיל בהפעלת הקו.

תוכנית הפרויקט, שבמסגרתו תונח מסילת ברזל כפולה מאשקלון דרומה ויוקמו תחנות נוסעים חדשות בשדרות, בנתיבות ובאופקים, אילצה את רכבת ישראל להפקיע קרקעות רבות בשטחי הדרום.

היישובים השונים, שבשטחם נמצאות קרקעות אלה, הרוויחו לא מעט בעקבות ההפקעות.

על קו המסילה בין אשקלון לשדרות שולמו ‭16.65‬ מיליון שקל, שחולקו בין 7 יישובים השוכנים על כבישים 4 ו-‭:34‬
הקיבוצים זיקים, כרמיה, יד מרדכי, אור הנר וניר-עם והמושבים בית שקמה ומבקיעים.

על קו המסילה בין שדרות לנתיבות חולק סכום של כ-10 מיליון שקל ל-3 יישובים על כביש 34 ו-‭:25‬ קיבוץ גבים, מושב תקומה והחווה החקלאית יזרעם. מושב רנן שעל כביש ‭,241‬ סמוך לאופקים, הוא המרוויח היחיד מקו המסילה בין נתיבות לאופקים. הסכום שנכנס לחשבון המושב הוא כ-540 אלף שקל.

בקו המסילה בין אופקים לבאר שבע חולק סכום של כ-‭2.15‬ מיליון שקל למושבים בטחה ותפרח הסמוכים לצומת גילת. בסך הכל שילמה הרכבת כ-29 מיליון שקל ליישובים השונים.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים