רמי לוי: משתלם למכור בזול

לרמי לוי נדרשו כ-30 שנה כדי להפוך את החנות שפתח בשוק מחנה יהודה לאימפריה שנסחרת בבורסה לפי שווי של 900 מיליון שקל. בינתיים נבואות הזעם של המתחרים שצפו את סופו לא התממשו - ולוי כבר סימן השבוע את היעד הבא

נורית קדוש | 19/9/2009 10:21 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בחירתו של רמי לוי לפני כחודשים למנכ"ל השנה היוותה למעשה הכרה רשמית של עולם השיווק הישראלי ביכולותיו המרשימות בתחום השיווק והעשייה הקמעונית. בעוד שמתחריו חורקים שיניים לנוכח ירידה במכירות ובנתחי השוק - מחייך לוי כל הדרך אל הבנק, עם עלייה של כ-45% במכירות ברבעון השני של השנה.

לדירוג המלא של "100 העשירים של ישראל" לחץ כאן

דרך לא פשוטה עבר לוי מאז 1976, אז פתח עם שחרורו מצה"ל חנות קטנה בשטח של כ-40 מ"ר בין עסקי הסיטונות ברחוב השיקמה שבשוק מחנה יהודה בירושלים. כבר בראשית דרכו הוא הגה את קונספט המחירים הנמוכים, שהתבסס אז על הצעת מחירי סיטונות גם לקונים פרטיים.
לוי - עוף ב-900 מיליון שקל
לוי - עוף ב-900 מיליון שקל צילום: פלאש 90
 
בתוך פחות משנתיים שילש לוי את פעילותו והמשיך להרחיבה, בעודו מתבסס על אותו הקונספט גם בשנות ה-80 וה-90. בשנת 2000 עמד מחזור המכירות של לוי על 200 מיליון שקל, ועד שנת 2008 הגיע מחזור המכירות של הרשת לכ-900 מיליון שקל, כשהיא מככבת במדד המאה בבורסה של תל אביב.

בשנת 2007 השלים רמי לוי הנפקה בבורסה של תל אביב, שבה גייס 172 מיליון שקל, מהם 80 מיליון שקל באיגרות חוב והשאר במניות לציבור. החברה הונפקה לפי שווי של כ-435 מיליון שקל, וכיום היא נסחרת לפי שווי של 900 מיליון שקל. לאחר ההנפקה נותרה השליטה בידי רמי לוי, והציבור מחזיק ב-25% ממניות החברה.

לאחר שבמשך שנים הטריד את מנוחתן של שופרסל והרבוע הכחול באזור ירושלים
בלבד, החליט לוי להעתיק את ההצלחה לכל רחבי הארץ. מאז שנת 2007 נפתחו סניפים בחיפה, בצומת קסטינה שבדרום, בזיכרון יעקב, בטבריה ובנשר.

פתיחת הסניף מול קניון איילון ברמת גן הזכירה את כניסתה של מקדונלד'ס לישראל מבחינת מספר הקונים שצבאו על דלתותיה בשבועות הראשונים.

הצלחתו של לוי עוררה את זעמם של המתחרים, שאף התריעו כי לוי יסיים את דרכו בדומה לקלאבמרקט. אלא שהימים חלפו, ולא רק שנבואות הזעם לא התממשו - אלא שלוי המשיך להתעצם והתמקם כגורם מוביל בענף.

היריבות בענף התעצמה ככל שלוי הפליג בדמיונו עם רעיונות שיווקיים: מה שהחל כעוף ב-39 אגורות עם פתיחת הסניף בצפון הארץ, התרחב לסופגניות בחצי שקל בחנוכה, מצה בשקל בפסח וקרפיון בשקל בראש השנה. השבוע, סימן לוי את היעד הבא שלו - רשת שיווק מתמחה למגזר החרדי. 

ללוי יש יתרון משמעותי נוסף על פני מתחריו, הקשור לנדל"ן: החברה-האם שלו מחזיקה נכסים בשווי 100 מיליון דולר ובבעלותה מרבית הנכסים שבהם ממוקמים הסופרמרקטים שלה.

רמי לוי: מקום 97 ברשימת 200 העשירים של ישראל, עם הון עצמי של 660 מיליון שקל
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

העשירים של ישראל

המשבר הכלכלי שקשק את צמרת האלפיון, אבל הוכיח שהמיליארדרים נשארים עשירים גם כשהחברות שלהם בצרות

לכל הכתבות של העשירים של ישראל

עוד ב''העשירים של ישראל''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים