רוצות Wii: סוני ומיקרוסופט מקימות אותנו מהספה

ארבע שנים אחרי שקונסלת ה-Wii הכריחה אותנו להתחיל לשחק תוך כדי קפיצות ונפנופי ידיים, נכנסות גם סוני ומיקרוסופט לחגיגת משחקי התנועה. נא להכיר: ה-Move ופרויקט נאטאל

שגיא כהן | 2/4/2010 9:04 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בשנת 2006 התחוללה "המהפכה" של נינטנדו: קונסולת ה-Wii הגיחה לאוויר העולם. בפעם הראשונה נאלצנו לקום מהרביצה העצלה על הספה, ולהחליף את התקתוקים המהירים על שלט המשחק, בנפנופי ידיים וקפיצות מצד לצד, עם תנועות אמיתיות ומעייפות כמעט כמו ספורט אמיתי.

טריילר ל-Move של סוני
ההצלחה של ה-Wii היתה פנומנלית. המחיר הזול והקריצה לקהל רחב של שחקנים - מילדים ועד מבוגרים שלא התקרבו בעבר למשחקי מחשב - הפכו אותה לקונסולה המצליחה בעולם, שהותירה את הפלייסטיישן 3 ואת האקס-בוקס 360 עתירות הטכנולוגיה הרחק מאחור.

רק עכשיו, ארבע שנים לאחר מכן, עומדות סוני ומיקרוסופט להדביק את הפער, ולהציג את הפרשנות שלהן למשחקים מבוססי תנועות.
גם לגיימרים כבדים

בתחילת מרץ הכריזה סוני על ה-Move, שלט התנועה החדש של הפלייסטיישן 3. זה ממש לא מקרי שהוא נראה ומרגיש בדיוק כמו שלט ה-Wii: סוני מנסה לחקות את ההצלחה האדירה של נינטנדו בשוק המשפחתי, ולכן גם ה-Move יכריח אותנו לקום מהספה ולהתחיל לטלטל ולהניף את השלט לכל עבר.

אך אם ה-Wii היתה קונסולה של משחקים פשוטים וקלילים שהתאימו לקהל הרחב, ה- Move מיועד גם לגיימרים כבדים. כלומר, השחקנים שמעוניינים במשחקי הארד קור מאתגרים יותר, כמו יריות, אקשן והרפתקאות, והתאכזבו מהילדותיות שאפיינה

חלק ממשחקי ה-Wii.

איך זה עובד? בקצה ה-Move ניצב כדור צבעוני וזוהר, שמעניק לו מראה יוצא דופן למדי. כאן טמון הסוד: מצלמת ה-Eye של הפלייסטיישן 3 מזהה את תנועות הכדור הצבעוני בשלושת הממדים - אורך, רוחב ועומק, ומתרגמת אותן לתנועות של הדמויות הוירטואליות במשחק.

היכולת של המצלמה לעקוב אחר תנועות הכדור הזוהר בזמן אמת היא שנותנת את הדיוק והאותנטיות לשליטה במשחק. למשל, מי ששיחק במשחק הטניס ב-Wii יודע שלעתים הספיקו טלטולים עדינים של השלט כדי לייצר חבטות חזקות ביותר.

צילום מסך מאתר engadget
שלט התנועה של סוני - מצלמת ה-Eye מזהה ומתרגמת את תנועות הכדור הצבעוני צילום מסך מאתר engadget

אך נראה שה-Move ידע לזהות בדיוק רב את העוצמה, הזווית והכיוון של התנועות שלנו. לכן, כדי לחבוט בחוזקה במשחק פלייסטיישן 3, נצטרך להפעיל באמת את השרירים ולהניף את היד במלוא העוצמה.

שילוב של מוט אנלוגי וכפתורים הם שיאפשרו ל-Move להיות שלט למשחקים מאתגרים ומגוונים יותר. שילוב של שלט תנועה נוסף רק יעצים את החוויה: למשל, במשחק גלדיאטורים שיושק בסמוך להשקת השלט החדש, נוכל להשתמש בשני שלטי תנועה - אחד ישמש כחרב והאחר כמגן. 

היחודיות של ה-Move לא מסתכמת בכך. מצלמת ה-Eye של הפלייסטיישן תצלם את השחקן ותציג את דמותו על המסך בתוך סביבת המשחק הוירטואלית. זה לא חדש אמנם, אך כעת נרתמות לשם כך גם יכולות ה-Move: באחת ההדגמות נראה שחקן שניצב מול המסך עם השלט בידו, ואילו על המרקע הופיעה דמותו ובידה חרב וירטואלית שדימתה את תנועות השלט. ה-Move אמור לצאת בסתיו 2010, ממש לקראת תקופת החגים. אך הוא לא יהיה לבד במערכה: המאבק הגדול שלו יהיה מול פרויקט נאטאל של מיקרוסופט.

הגוף הוא השלט

פרויקט נאטאל הוא השם שהוענק למערכת המשחקים החדשה של מיקרוסופט, אך למרות מה שדווח בעבר, לא מדובר בקונסולה חדשה, אלא בערכה שתתחבר אל האקס-בוקס 360. הייחוד של פרויקט נאטאל הוא, שבניגוד ל-Wii ולפלייסטיישן 3, כאן השליטה במשחק תעשה ללא שלט כלל, אלא על ידי תנועות הגוף בלבד.

חיישנים מיוחדים שמזהים את המרחב שבו אנו עומדים - כלומר הסלון - יסרקו תמונה תלת ממדית שלנו, ויבדילו בין האיברים השונים. התנועות שלנו יתורגמו לתנועות של בן הדמות על המרקע. כאשר נניף את היד, גם הדמות במשחק תעשה זאת, וכאשר נקפוץ, הדמות תחקה אותנו.

התגובות הראשונות לנאטאל היו נלהבות ביחס לטכנולוגיה המתקדמת, אך היו גם ספקנים: איזה סוג משחקים יתאים לקונסולה נטולת שלט?

נראה שלפחות בשלב הראשון, פרויקט נאטאל מיועד לשוק המשפחתי, והמשחקים יהיו משעשעים ופשוטים ביותר. למשל, במשחק שכבר הודגם צריך השחקן לקפוץ לכל עבר ולהדוף כדורים אדומים שנזרקים לעברו באמצעות ידיו, רגליו וגם ראשו. ההדגמות נראו מהנות ומיוחדות, עצם העובדה שהטכנולוגיה אכן עובדת כבר הפתיעה רבים מהמבקרים, אך עדיין לא ברור כיצד היא תיושם במשחקים מתוחכמים יותר כמו ספורט או פעולה.

היריבות הוותיקות חוזרות למערכה

מיקרוסופט, נינטנדו וסוני הן יריבות ותיקות בתחום קונסולות המשחקים, ונראה שהמאבק עומד להחריף.

הסרטון של סוני
נשיא נינטנדו אמריקה כבר ביקר את סוני ואת מיקרוסופט על חיקוי הרעיון של ה-Wii, ואף אמר בראיון לאתר Kotaku: "הייתי נבוך לעשות את מה שהמתחרות שלנו עושות כרגע". 

סוני מצדה, לועגת למיקרוסופט ולנאטאל בסרטון קידום הומוריסטי: "ל-Move יש מה שאנו אוהבים לכנות 'כפתורים' – דבר חשוב עבור מי שרוצה לשחק במשחקים שאינם כוללים תפיסת כדורים אדומים. מה אנחנו, ילדים בכיתה ג'?".  

מה שבטוח, כריסמס הקרוב יהיה יום חג אמיתי עבור קונסולות ומשחקים מבוססי תנועה. הקונסולות שוב תלחמנה ראש בראש, ויהיה מרתק לראות מי מהן תגבר.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים