HOT מסכמת את הרבעון הראשון עם גידול של 71% ברווח הנקי
הרווח הנקי גדל ברבעון הראשון של 2010 ל-53 מיליון שקל. ההכנסות צמחו ב-4% והסתכמו ב-801 מיליון שקל, 12 אלף מנויי טלוויזיה נטשו את החברה במהלך התקופה
בשורה העליונה, הכנסות החברה הסתכמו ב-801 מיליון שקל לעומת 769 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 4% .
הרווח התפעולי גדל ל-99 מיליון שקל לעומת 69 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול נובע מעלייה בהכנסות בעיקר ממגזר שירותי תקשורת פנים ארצית נייחת, ומהירידה בהוצאות התפעול האחרות והוצאות הפחת.
ההכנסות בתחום הטלוויזיה בכבלים גדלו ב-7 מיליון שקל לכ-555 מיליון שקל ברבעון. לדברי החברה, העלייה בהכנסות מגזר זה מוסברת בעלייה בהכנסה הממוצעת למנוי טלוויזיה בכבלים, כתוצאה מהעמקת השימוש בשירותים בתשלום ומהעלאות מחירים שבוצעו במהלך 2009 ובראשית שנת 2010. הירידה במספר המנויים, קיזזה את העלייה בהכנסה באופן חלקי.
בתחום התקשורת הפנים ארצית נרשם גידול של 25 מיליון שקל ל-246 מיליון שקל. ה-EBITDA (רווח מפעולות רגילות לפני פחת והפחתות ולפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ-291 מיליון שקל (כ-36% מההכנסות) לעומת
כ-250 מיליון שקל (כ- 33% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.
מהדוחות עולה כי החברה איבדה ברבעון הראשון 12 אלף מנויי טלוויזיה, ומספרם הכולל עמד על כ-896 אלף לקוחות. לדברי החברה, הירידה נובעת מתהליך השבחת בסיס הלקוחות הכולל בין השאר הפסקת מבצעים במחירי הפסד. כמו כן, כחלק מהמגמה בשוק, חל מעבר של מנויים לטובת ה DTT והאינטרנט.
בתחום האינטרנט הצליחה החברה לגייס 6,000 מנויים חדשים ונכון לסוף הרבעון עמד מספר לקוחותיה על כ-725 אלף. בתחום הטלפוניה גדל מספר לקוחותיה ב-11 אלף איש ל-573 אלף לקוחות.
הרצל עוזר, מנכ"ל HOT, אמר בתגובה: "החברה נמצאת היום במצב טוב יותר בכל הפרמטרים שקבענו: השירות השתפר משמעותית, התשתיות שודרגו עם האצת פריסת רשת ה-UFI, וציוד הקצה בבית הלקוח עבר שידרוג משמעותי. האינטרנט הפך למהיר יותר, והתוכן של החברה, עם הפקות המקור הטובות ביותר בארץ, עשה אף הוא קפיצת מדרגה. החברה נמצאת בתהליך של התייעלות, ושל השבחת בסיס הלקוחות, אשר גרם בין היתר לצמצום מספר הלקוחות הלא רווחיים, ובמקביל תורם משמעותית ל-ARPU, ומתבטא בשיפור התוצאות הכספיות".