מייסד פייסבוק מסביר לראשונה איך נחשפו בעיות האבטחה וכיצד טופלו

"רצינו מגוון אמצעי שליטה - אך פספסנו בנקודה זו". המוטו של פייסבוק הוא להפוך את העולם למקום פתוח ומקושר, אך מה קורה כשהעולם פתוח מדי לטעם הלקוחות? מייסד פייסבוק מתנצל ומבטיח לשפר את המערכת -"נמשיך לצמוח ונמשיך להקשיב"

מארק צוקרברג | 25/5/2010 7:25 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לפני 6 שנים בנינו את פייסבוק סביב כמה רעיונות פשוטים - אנשים רוצים לשתף את החברים והקרובים אליהם במה שקורה להם ולהישאר בקשר.

אם תיתן לאנשים שליטה על המידע אותו הם משתפים, הם ירצו לשתף במידע נוסף. אם אנשים משתפים אחרים ביותר מידע, העולם יהפוך למקום יותר פתוח ומקושר, עולם טוב יותר. אלו עדיין העקרונות הבסיסיים שלנו.

פייסבוק צומחת במהירות, ותוך כמה שנים היא הפכה לקהילה של 400 מיליון בני אדם. זהו אתגר לדאוג שכולם יהיה מרוצים כל הזמן, ולכן אנו מנסים לשרת מהר את הקהילה באמצעות דרכים חדשות להתחבר לרשת החברתית ואחד לשני. לפעמים אנו מתקדמים מהר מדי, ולאחר שמיעת החששות, אנו מגיבים.
מארק זאקרברג, מייסד הרשת החברתית פייסבוק, במטה החברה
מארק זאקרברג, מייסד הרשת החברתית פייסבוק, במטה החברה AP

האתגר שלנו כרשת הוא להקל על שיתוף ועל השינויים, על הבחירה ועל הפיקוח, כדי שהחוויה תהיה נוחה לכולם. אלו נושאים שאנו חושבים עליהם כל הזמן. כל פעם שאנו מציעים שינוי, אנו מנסים ליישם את הלקחים שלמדנו לאורך הדרך.
שליטה על המידע

המסר הברור ביותר שקיבלנו באחרונה הוא שאנשים רוצים יותר שליטה על המידע שלהם, או במילים אחרות, רבים מבינכם סבורים שאמצעי השליטה שאנו מציעים, מורכבים מדי. הכוונה שלנו היתה לאפשר מגוון של אמצעי שליטה, אך נראה שרבים לא רצו זאת, ובנקודה זו פספסנו.

שמענו את התגובות, ואת הדרישה ליצור דרך קלה יותר איתה תוכלו לפקח על המידע שלכם. בשבועות הקרובים נוסיף אמצעים קלים יותר לשימוש לבקרת פרטיות. נציע גם דרך קלה לנתק את כל שירותי צד שלישי.

אנו עובדים קשה על מנת שתוכלו להיעזר בשינויים האלה בהקדם האפשרי, ואנו מקווים שהתוצאה תספק אתכם, וכמו תמיד - נשמח לשמוע את תגובתכם.

שמענו גם שיש אנשים שלא ברור להם כיצד משתמשים במידע האישי שלהם והם חוששים שמשתמשים בו בניגוד לרצונם. הייתי רוצה להבהיר את הנקודה הזו. רבים בוחרים לחשוף חלק מהמידע שלהם מפני כולם,

כדי שאנשים שמכירים אותם יוכלו למצוא אותם בפייסבוק. אנו כבר מציעים אמצעי שליטה כדי להגביל את חשיפת המידע ואנו מתכוונים לשפר אותם.

ישנם כמה עקרונות מנחים לפייסבוק: לכם יש את השליטה על הדרך שבה המידע שלכם נחשף, אנו לא חושפים מידע פרטי שלכם בפני שירותים או אנשים אחרים אם אינכם חפצים בכך, אנו לא מאפשרים למפרסמים גישה למידע הפרטי שלכם, לעולם לא נמכור מידע שלכם לאף אחד ופייסבוק תישאר לעולם שירות חינם לכולם.

פייסבוק צמחה מפרויקט פשוט במגורי הסטודנטים והפכה לרשת חברתית גלובלית המקשרת בין מיליוני בני אדם. נמשיך לצמוח, נמשיך להקשיב ונמשיך לנהל דו שיח עם כל מי שמספיק אכפת לו מפייסבוק כדי לשתף אותנו ברעיונותיו. נמשיך להיות ממוקדים במילוי משימתנו - לתת לאנשים את הכוח לשתף אחרים במה שקורה להם ולהפוך את העולם למקום יותר פתוח ומקושר.
  
המאמר המלא כפי שכתב מייסד פייסבוק ופורסם בוושינגטון פוסט

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים