הרכבת מאבדת תאוצה: מהמקום השני ל-16 בשביעות רצון הציבור
מנתוני המדד לביצועי המגזר הציבורי עולה כי יש ירידה דרסטית בשביעות הרצון של הציבור הישראלי משירותי רכבת ישראל
"סכסוך העובדים מקרין ישירות על רמת השירות ועל אפקט ההתחדשות", אמר פרופ' ערן ויגודה-גדות, ראש בית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה שערך את המדד עם פרופ' שלמה מזרחי מהמחלקה למינהל
ומדיניות ציבורית באוניברסיטת בן-גוריון ובשיתוף המכללה לאיכות השלטון בישראל.
הנתונים נאספו בחודשים מרץ-יוני, לפני השיבושים הגדולים שביצעו העובדים לפני כשבועיים, ומהם עולה כי שביעות רצון הציבור מהרכבת ב-2011 עומדת על 2.75 במדד של 5-1. תוצאה זו מורידה את הרכבת למקום ה-16 מתוך 19 מוסדות שנבדקו, לעומת הרמה ב-2010 שהיתה 3.6 והציבה את הרכבת במקום השני.