אסם מוזילה את מחירי הקטשופ ושקדי המרק
אסם תוזיל 35 מוצרים ב-5%-10%; בין המוצרים: קטשופ, שקדי מרק, פסטה, מטרנה, קמח ורוטב סויה; מנכ"ל החברה: "זכות גדולה לבצע מהלך שיש בו תרומה חברתית"; במחאת הקוטג' לא קונים את ההנחות: מספיק עם הקופונים, הוזילו מוצרים
במטרנה, תפעיל החברה מודל הנחות שבמסגרתו יקבל כל קונה קופון של 5 שקל לרכישת מוצרי מטרנה. הקופון יצורף ל-11 ממוצריה הנפוצים ביותר של החברה באריזות 700 גר' ובהם הסדרה החלבית (שלושה שלבים), מטרנה למהדרין (שלושה שלבים) ומטרנה Extra Care (שלושה שלבים). בדרך זו ייהנה הצרכן מהנחה בפועל של 5 שקל לכל קופסא אותה רוכש.
עם מסירת ההודעה אמר מנכ"ל הקבוצה, גזי קפלן, כי מאז פרוץ המחאה מתקיימים בקבוצה דיונים כיצד להיענות לרחשי לב הציבור ולהוביל מהלך שיסייע בהורדת מחיריהם של מוצרי המזון הבסיסיים בסל הצריכה הישראלי. בשלב ראשון, ביטלה אסם כבר ביולי את עליית המחירים שתוכננה במטרה להדביק את העלייה במחירי התשומות. בשלב השני, שעליו הודיעה היום, הרכיבה הקבוצה סל מוצרים הנמצא בכל בית בישראל ונוגעים במכנה המשותף הרחב ביותר של כלל הצרכנים.
מנכ"ל אסם הוסיף כי אסם ראתה עצמה תמיד כחברה ישראלית שורשית. בשנה הבאה, אמר, תציין החברה את שנת ה-70 להיווסדה ולכן בצד האתגרים שמציבה המחאה הציבורית רואה אסם לעצמה גם זכות גדולה לבצע מהלך שיש בו
הורדת המחירים הינה מרכיב מרכזי בתוכנית החברתית של אסם שעליה הודיע מנכ"ל הקבוצה, גזי קפלן. תוכנית זו כוללת גם שינוי במבנה השכר בקבוצה המעסיקה כ-4,700 עובדים ולפיה החל מאפריל 2012 יוקפא שכר הבכירים בחברה והעודף שיווצר יועבר לטובת עובדי הקבוצה המשתכרים פחות מהשכר הממוצע במשק.
במחאת הקוטג' לא קונים את המהלך ומוסרםי בתגובה: "צר לנו שחברת אוסם בוחרת להתנהג כמו בתקופת הצנע, ולחלק תלושים/קופונים לאימהות לתינוקות במקום להוזיל את מחירי המטרנה לרמות שפויות.
"פנינו לממונה על ההגבלים העסקיים, לחקור את נושא יוקר המחיה בתחום תחליפי החלב בכלל ושליטתה של אוסם בפרט ונקווה שממנו יבוא המזור".