כץ: נתמרץ קבלנים שיקדימו בפרויקט הרכבת המהירה לי-ם
לדברי שר התחבורה, הפרויקט, בעלות של כ-7 מיליארד שקל, יסתיים עד 2017. כץ התייחס גם למצבה של רכבת ישראל ואמר שרמת השירות תשתפר עד ספטמבר 2012
פרויקט הרכבת המהירה לירושלים – פרויקט תשתיתי ענק שתקציבו עומד על כ-7 מיליארד שקל –מתעתד לחבר את גוש דן וירושלים באמצעות מסילה כפולה שאורכה כ- 38 ק"מ והקמת תחנה בין בנייני האומה והתחנה המרכזית בירושלים, בעומק של כ-80 מטר מתחת למפלס הרחוב.

כץ באזור בניית הרכבת המהירה בירושלים צילום: פלאש 90.
פרויקט זה עמד שנים בסימן מאבקים סביבתיים ומשפטיים, אולם באחרונה הסתיימה בנייתם של חמישה גשרים (מתוך עשרה) לאורך הקו, וכן הסתיימה כרייתה של מנהרה מספר 2 בין שער הגיא למבשרת ציון, לאורך 950 מטרים. אחד החלקים הנוספים שהושלמו עד כה בפרויקט היא הפיר, בעומק 80 מטרים, שבו תמוקם התחנה החדשה בבירה.
"העבודות בחודשים האחרונים מתקדמות סוף סוף, לאחר שנים שהכל לא זז. לצערי זו המציאות במדינת ישראל: פרויקטים שמתוקצבים במיליארדים תקועים בגלל ויכוחים עם ארגונים ופקידים. אבל כעת זו בשורה
שסוף סוף יצאה לדרך", אמר כץ.
במשרד התחבורה ציינו כי לאחרונה הגיע לישראל מכונת הכרייה TBM, שעלותה כ-100 מיליון שקל ומשך הכנתה והתאמתה לצרכי הפרויקט ארך כשנה. מכונה זו תשמש בין השאר לכריית מנהרה מספר אחת – פרויקט שצפוי לצאת לדרך בחודשים הקרובים על ידי חברת מנרב.
אברהם קוזניצקי, יו"ר ובעלים של חברת מנרב, התייחס גם הוא לפרויקט והעריך כי כריית המנהרה צפויה להסתיים תוך 30 חודשים. קוזניצקי ציין כי מנרב מעורבת בפרויקט גם בבניית מספר גשרים בתוואי – הגדול שבהם הוא גשר לטרון, שיכלול שני גשרים באורך של 1.25 ק"מ כל אחד.
כץ הבהיר עוד כי בחודשיים הקרובים ייצאו המכרזים לביצוע עבודות שדרוג הכניסה לירושלים ואמר כי בעתיד הקרוב תוכל ירושלים ליהנות מדרכי גישה משופרים. בכל הנוגע למצב השורר ברכבת ישראל, אמר השר: "היו הרגלים מגונים ברכבת ישראל, כולל פגיעה בבטיחות ובשירות. אבל הצבתי להם יעד לשפר את השירות לרמה סבירה עד ספטמבר 2012. אני מצפה מעובדי הרכבת להיות חלק מהפרויקט הזה ולא להפריע, לא נהיה סובלניים כלפי הפרעות".

הרכבת המהירה בירושלים בבנייה.
צילום: פלאש 90.