גם סלקום סופגת: ירידה ברווח הנקי ל-199 מיליון שקל
הפחתת דמי הקישוריות והתחרות הצפויה העיבו על דוחות החברה. מנגד, רשמה החברה זינוק של 114.5% בהכנסות ממכירות ציוד קצה
החברה סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם רווח נקי של 199 מיליון שקל - ירידה של 40%. 189 מיליון שקל מהרווח הנקי יחולק כדיבידנד של 1.9 שקלים למנייה.
הכנסות החברה ירדו ברבעון השלישי ל-1.6 מיליארד שקל, ירידה של 3.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כתוצאה משינויים רגולטורים, הכנסות החברה משירותים שונים (כגון מסרונים) ירדו בכ-20%. ירידה זו נבעה בעיקרה מההפחתה בדמי הקישוריות. הרווח התפעולי ירד ב-34% ל-349 מיליון שקל. ה-EBITDA ירד ב-25% ל-534 מיליון שקל לעומת 716 ברבעון המקביל אשתקד.
מנגד, הכנסות החברה ממכירת ציוד קצה רשמו עלייה חדה של 114.5%, מ-220 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד ל-472 מיליון שקל הרבעון. עלייה זו נבעה מהגידול במכירת מכשירים כמו גם מהמרת המכשירים שהוחלפו למכשירי דור 3 מתקדמים.
לדברי המנכ"ל
היוצא, עמוס שפירא "ברבעון השלישי של 2011 המשכנו לראות את ההשפעה של השינויים הרגולטורים שנכנסו לתוקף בתחילת השנה על תוצאות החברה, כפי שצפינו ודיווחנו בעבר, בנוסף להשפעת המיזוג עם נטוויז'ן אשר הושלם בסוף אוגוסט".
עוד הוסיף שפירא כי "אני מאמין שהמיקוד שלנו לאורך השנים האחרונות בכל הקשור לשירות הלקוחות, הוא שהביא את המהפך בשוק הסלולר ואת עובדת היותנו היום החברה המובילה בכל פרמטר פיננסי ותדמיתי. יתרוננו בתוצאות הפיננסיות ביחס למתחרותינו, יחד עם התחזקותנו בכל המדדים התדמיתיים, שמים את סלקום בעמדה טובה יותר לקראת השינויים הנוספים הצפויים בשוק התקשורת בעתיד.
אני מאמין שכניסתנו לשוק התקשורת הנייחת באמצעות רכישת נטוויז'ן רק תחזק את מעמדנו. השינויים הצפויים בשנה הקרובה אינם הראשונים בשוק ואני מאמין, שכפי שחיזקנו את מעמדנו לאחר השינויים בעבר (כמו ניידות המספרים בשנת 2008 והשינויים הרגולטורים המהותיים בתחילת שנת 2011), כך יש לחברה את צוות המנהלים והעובדים ואת העוצמה להמשיך לעשות זאת גם בעתיד".
מעריב נמנה עם קבוצת אי.די.בי.