ייצוגית נגד בורגראנץ': שינו את טעם הקציצה

לקוחה שהבחינה כי טעם קציצת הבשר בהמבורגר של הרשת שונה מהטעם הרגיל החליטה להגיש תביעה יצוגית של 10 מיליון שקל; החברה: זו תובעת סדרתית שכבר הגישה נגד YES השנה

אלפי שאולי | 5/12/2011 15:49 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לקוחה של רשת בורגרנץ', שהבחינה כי בסניף קניון השרון בנתניה הטעם של קציצת הבשר בהמבורגר שונה מהטעם הרגיל, החליטה לתבוע את הרשת. התובעת, טלי לופו, טענה כי "קציצת הבשר אשר הוגשה בלחמניה, איננה קציצת בשר של הרשת וכי מנת ההמבורגר אינה מהווה את מנת ההמבורגר המסורתית והידועה, בשל החלפתה של קציצת הבשר ובשל הרכב אחר של המנה". לפיכך הגישה בקשה לתביעה בשם כל הלקוחות הנפגעים נגד החברה. עוד לפי הבקשה לתביעה ייצוגית שעומדת על סך 10 מיליון שקל, נאמר כי הרשת מטעה, לכאורה, את לקוחותיה כאשר היא מגישה בסניפיה קציצות בשר השונות בטעמן ובאיכותן מהטעם הרגיל והמוכר של הקציצה המסורתית של בורגראנץ' הנמכרת ברשת.

בורגראנץ' מנגד, הגיבה וטענה, "הקציצות המוגשות בסניפינו מיוצרות על ידי הרשת בלבד". בורגראנץ' ביקשה מבית המשפט לסלק את הבקשה על הסף.

בכתב ההגנה, שהוגש בסוף השבוע, טוענת הרשת, כי מדובר בתביעה המוגשת בחטף ובחוסר תום לב מובהק. באמצעות עו"ד ארנון גרפי, טוענת בורגראנץ': "לפנינו מקרה בולט, אך לצערנו שכיח, של שימוש לרעה במכשיר התובענה הייצוגית, המוצא ביטויו בהגשת התביעה "כלאחר-יד" תוך הכתרתה
כ"תביעה ייצוגית" במטרה להלך אימים על המשיבה ולהעמידה בסיכון גדול, מקום שהדבר בלתי אפשרי, כלל ועיקר, נוגד את תכלית חוק תובענות ייצוגיות".

לדברי עו"ד גרפי, הבקשה נגועה בפגמים רבים המונעים ממנה להתברר כתביעה ייצוגית, ובכללם: חוסר אחידות בין חברי הקבוצה והקושי לבררה, אי הצגת נתונים בקשר להטעיות לכאורה שבוצעו על ידי הרשת בסניף המדובר, חוסר תום לב של התובעת שמיהרה לבית המשפט תוך 7 ימים בלבד, וכל זאת, "מבלי לציין כי מדובר בתובעת ייצוגית סדרתית, שכבר הגישה בחודש מרץ השנה תביעה ייצוגית כנגד חברת Yes, והינה אף עורכת דין במקצועה המתמחה בתביעות ייצוגיות ומייצגת תובעים ייצוגיים רבים, ולכן פעלה באופן מתוכנן תוך "מארב" למקרה שייקרה בפניה אף ללא צורך בבדיקה לעומק".

לעניין הטענות העובדתיות, מצורפות לכתב ההגנה כל תעודות המשלוח של אספקת קציצות בורגראנץ' לזכיין האמור בקניון השרון, המלמדות כי נכון למועד האירוע של התובעת, וגם לאחריו, סופקו קציצות החברה ישירות לזכיין באופן קבוע, שוטף וסדיר, ותמיד דאג הזכיין לחידוש המלאי. לטענת התובעת בנוגע לשוני בטעם ואיכות הקציצה, אין על מה להסתמך.
בואו להמשיך לדבר על זה ב-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים