טבע עומדת בציפיות: ההכנסות בשנת 2011 גדלו ב-14%
ההכנסות בשנה החולפת הסתכמו ב-18.3 מיליארד דולר, ואילו הרווח הנקי גדל ב-7% ל-4.4 מיליארד דולר; ברבעון הרביעי עלו ההכנסות ב-28% ל-5.7 מיליארד דולר; מכירות הקופקסון גדלו בשנה שחלפה ב-21% והסתכמו ב-3.6 מיליארד דולר; הדיבידנד הרבעוני יגדל ב-25% לשקל אחד
בשנת 2011 עלו הכנסות טבע ב-14% ל-18.3 מיליארד דולר, ואילו הרווח הנקי הנקי הסתכם ב-4.4 מיליארד דולר ו-4.97 דולר למניה, עלייה של 7% ו-9%, בהתאמה. האנליסטים חזו הכנסות רבעוניות של כ-5.6 מיליארד דולר ורווח של 1.58 דולר למניה.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון ב-1.4 מיליארד דולר - גידול של 30% בהשוואה לרבעון אשתקד.
על רקע פרסום התוצאות, החליט דירקטוריון טבע לחלק דיבידנד במזומן לבעלי המניות בסך 1 שקלים לכל מניה אחת, המשקף עלייה של 25% בדיבידנד הרבעוני.
שלמה ינאי, מנכ"ל טבע שצפוי לפרוש בחודש מאי הקרוב, אמר בתגובה לדוחות: "אני שמח לדווח שטבע סיימה את שנת 2011 בצורה טובה מאד, למרות האתגרים איתם התמודדנו במהלך השנה. התוצאות הטובות ממחישות את המודל העסקי המאוזן שלנו, הממוקד בצמיחה ובהגדלת הגיוון בשווקים ובקווי עסקים".
"האסטרטגיה של טבע מתמקדת בצמיחה ובהקטנת התלות שלנו בשוק אחד או במוצר זה או אחר. במהלך שנת 2011 התקדמנו משמעותית לקראת השגת יעדינו ארוכי-הטווח באמצעות רכישת Cephalon ו-Taiyo ובאמצעות הקמת המיזם המשותף והיחודי עם חברת P&G. הישגים אלה יוצרים בסיס מוצק להמשך צמיחתה של טבע בשנים הבאות", הוסיף ינאי.

שלמה ינאי, ''האסטרטגיה של טבע מתמקדת בהקטנת התלות שלנו במוצר זה או אחר''
יח''צ
מכירות הקופקסון עלו ב-21%
בחלוקה גיאוגרפית, ירדו ההכנסות בארה"ב בשנת 2011 בשיעור של 6% והסתכמו ב-8.8 מיליארד דולר, בעיקר כתוצאה מירידה בהשקות גנריות חדשות ומירידה בהכנסות ממוצרים גנריים עיקריים. ברבעון הרביעי לעומת זאת, עלו ההכנסות ב-32% ל-3 מיליארד דולר, בראש ובראשונה כתוצאה מהכללת תוצאות ספלון.
ההכנסות באירופה עלו ב-2011 ב-43% ל-5.7 מיליארד דולר וב-13% ברבעון הרביעי ל-1.5 מיליארד דולר. בשאר העולם, הסתכמו ההכנסות השנתיות ב-3.9 מיליארד דולר, גידול של 39%, וברבעון -
גדלו ההכנסות ב-44% ל-1.1 מיליארד דולר.
בחלוקה מגזרית, ההכנסות השנתיות ממוצרים גנריים עלו ב-3% ל-10.2 מיליארד דולר. בחברה מסבירים כי הצמיחה המהירה בהכנסות ממוצרים גנריים בשווקים באירופה ובשאר העולם פיצתה על הירידה בהכנסות ממוצרים גנריים בארה"ב.
ההכנסות ממוצרי מקור עלו ב-34% בשנה החולפת והסתכמו ב-6.5 מיליארד דולר, כאשר מכירות תרופת הדגל של החברה לטרשת נפוצה, הקופקסון, עלו ב-21% ל-3.6 מיליארד דולר, וברבעון הרביעי ב-11% ל-927 מיליון דולר.
בואו להמשיך לדבר על זה ב-
