חרם, חרם תרדוף
גל החרמות שמציף את המשק ונשען לא פעם על טענות בלתי מוצדקות עלול לפגוע בצרכן במקום לשפר את מצבו
לרוב הקריאות המתלהמות האלה אין רגליים. מי שמנסה להבין ולחפור בעובדות מגלה בעיקר חורים: כמעט אף אחד לא עושה תחקיר מעמיק כדי לבדוק את הסיבה הנהדרת שבשמה הוא קורא להחרים חברה. האם מדובר בסיבה אמיתית או סתם במיתוס שהתחיל משמועה? זו שאלה טובה, אבל רובנו לא ממש מעוניינים בתשובה. אנשים מצטרפים לחרמות ואין להם צורך בהוכחות. הבעיה היא שהתוצאה של ההתנהלות הזאת לא תהיה טובה עבורנו כצרכנים, ראשית משום שמרוב קבוצות, הונאות וחרמות כבר לא רואים את היער, ובטווח
הארוך לא תהיה שום דרך לאזרח התמים לדעת אם מדובר בקריאה לחרם צרכני מסיבה מוצקה וטובה או סתם בעוד מישהו שבא לו להקים קבוצה אנרכיסטית בפייסבוק ולפזר ענן אבק.
ההתנהלות הזאת משתקת את החברות המסחריות וגורמת להן לפחד לעשות כל תזוזה. בין שהן משתדלות לעשות פעולות למען הצרכן ובין שלא הן מועדות לחרם, ועכשיו לך תוכיח שאין לך אחות. מה הן בוחרות לעשות כדי להתגונן? להוריד פרופיל. המשמעות היא פחות פעילות שיווקית ופרסומית, מה שגורם להאטה של גלגלי המשק, ובתקופה זו במיוחד עלול לגרום לפיטורי עובדים ולא לירידת מחירים.
אחרי שנת חורף ארוכה מדי נדמה שההתעוררות של הקיץ גרמה לצרכן הישראלי להשתכר מהמעורבות והכוח שהוא צבר. אבל לטובתנו, כדאי לנו להתעשת כצרכנים וללמוד לחקור ולהתמקד בעוולות אמת. אין טעם להחרים כל מה שזז. צרכן שדורש התנהגות אחראית יותר של תאגידים, כדאי שיגלה אחריות רבה יותר גם בעצמו.
בואו להמשיך לדבר על זה ב-
