חרם, חרם תרדוף

גל החרמות שמציף את המשק ונשען לא פעם על טענות בלתי מוצדקות עלול לפגוע בצרכן במקום לשפר את מצבו

לילך סיגן | 20/2/2012 10:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר RSS
תגיות: החרמה
בזמן האחרון יש התעוררות צרכנית מרשימה ברשתות החברתיות: לא עובר יום בלי שקמה בו קבוצה לוחמנית חדשה, לוקחת על עצמה מטרה מסוימת שתמיד קשורה בהחרמה של חברה, מפריחה סיסמה על מחירים מופקעים, שחיתות ומונופולים ומתחילה לאסוף חברים. הקורבן התורן הוא חברת שטראוס, אבל היא רק אחת מני רבים. הפכנו לצרכנים שלא נחים: מבחינתנו כל החברות המסחריות עוסקות בהונאה.

לרוב הקריאות המתלהמות האלה אין רגליים. מי שמנסה להבין ולחפור בעובדות מגלה בעיקר חורים: כמעט אף אחד לא עושה תחקיר מעמיק כדי לבדוק את הסיבה הנהדרת שבשמה הוא קורא להחרים חברה. האם מדובר בסיבה אמיתית או סתם במיתוס שהתחיל משמועה? זו שאלה טובה, אבל רובנו לא ממש מעוניינים בתשובה. אנשים מצטרפים לחרמות ואין להם צורך בהוכחות. הבעיה היא שהתוצאה של ההתנהלות הזאת לא תהיה טובה עבורנו כצרכנים, ראשית משום שמרוב קבוצות, הונאות וחרמות כבר לא רואים את היער, ובטווח
הארוך לא תהיה שום דרך לאזרח התמים לדעת אם מדובר בקריאה לחרם צרכני מסיבה מוצקה וטובה או סתם בעוד מישהו שבא לו להקים קבוצה אנרכיסטית בפייסבוק ולפזר ענן אבק.

ההתנהלות הזאת משתקת את החברות המסחריות וגורמת להן לפחד לעשות כל תזוזה. בין שהן משתדלות לעשות פעולות למען הצרכן ובין שלא הן מועדות לחרם, ועכשיו לך תוכיח שאין לך אחות. מה הן בוחרות לעשות כדי להתגונן? להוריד פרופיל. המשמעות היא פחות פעילות שיווקית ופרסומית, מה שגורם להאטה של גלגלי המשק, ובתקופה זו במיוחד עלול לגרום לפיטורי עובדים ולא לירידת מחירים.

אחרי שנת חורף ארוכה מדי נדמה שההתעוררות של הקיץ גרמה לצרכן הישראלי להשתכר מהמעורבות והכוח שהוא צבר. אבל לטובתנו, כדאי לנו להתעשת כצרכנים וללמוד לחקור ולהתמקד בעוולות אמת. אין טעם להחרים כל מה שזז. צרכן שדורש התנהגות אחראית יותר של תאגידים, כדאי שיגלה אחריות רבה יותר גם בעצמו.
בואו להמשיך לדבר על זה ב-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''לילך סיגן''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים