שנה אחרי השריפה: איקאה פותחת הסניף בנתניה בהשקעה של כ-230 מ' ש'
60% מהעובדים המקוריים של החנות צפויים לחזור לעבודה; ברשת מעריכים שבחנות החדשה יבקרו כ-2.9 מיליון איש והפדיון יגדל לכמיליארד שקלים, עם פתיחתה של החנות השלישית בקריית אתא
במסגרת החזרה לפעילות הסדירה הוחזרו 60% מהעובדים המקוריים של החנות טרם השריפה, ובסך הכל יעבדו בה כ-400 עובדים. בחברה מציינים כי החנות בנתניה היא הראשונה ברשת העולמית שקיבלה אישור לתכנן ולהקים חנות באופן עצמאי.
רון הדסי, יו"ר איקאה, העריך כי עם שובה של החנות לפעילות סדירה יבקרו בה כ-2.9 מיליון מבקרים בשנה והפדיון יסתכם בכמיליארד שקל עם הצטרפותה של החנות השלישית לרשת. "אנו נרגשים לקראת פתיחת החנות המחודשת בנתניה. זו היתה שנה מאתגרת ואין ספק כי החנות תמשיך לתרום לשגשוג כלכלי ולהתפתחותו של אזור התעשייה בפולג, כפי שעשתה זאת קודם לכן", אמר.
בחברה מציינים כי מערך ההסעדה בחנות החדשה
גדול ב-30% מהחנות הקודמת וכולל גם מסעדה חלבית. צפי ההכנסות מוערך בכ-35 מיליון שקל, כאשר כ-3,000 איש צפויים לבקר במסעדה מדי יום.
כמו כן, תחום הפעילות לילדים הורחב ב-25% במתחם המשתרע על כ-135 מ"ר ויכול לארח 24 ילדים בו זמנית.
שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל, סיפר כי "אירוע השריפה הציב בפנינו אתגרים רבים ואני גאה לומר כי עמדנו בכל אחד ואחד מהם בהצלחה. לאחר השריפה שפקדה את החנות היינו עדים לגל אהדה מהציבור הרחב. הציפייה הגדולה והתרגשות בפתיחת החנות המחודשת היא עדות לכך שאיקאה הצליחה לבסס בקרב הצרכנים הישראלים את ערכי המותג ובראשם: לאפשר לכמה שיותר אנשים ליהנות ממגוון רחב של מוצרים מעוצבים, פונקציונאליים ואיכותיים במחירים נמוכים. זאת, תוך שהיא יוצרת בשוק הישראלי סטנדרטים גבוהים של שירות וחוויית קנייה ומעניקה השראה ופתרונות עיצוב".
נציין, כי החנות השלישית של הרשת צפויה להיפתח בתחילת שנת 2014, ותהיה לראשונה כחלק ממתחם מסחרי המשלב קניון. המתחם כולו יעסיק כ-1,000 עובדים, יתפרש על שטח של כ-50 מ"ר בהיקף השקעה המוערך בלמעלה מ-200 מליון שקל.

השריפה באיקאה. ככה זה נראה לפני שנה
צילום: אלי דסה
