חברות מסין ומארה"ב מתמודדות על כריית מנהרות הרכבת הקלה בת"א

המכרז לכריית מנהרות בעיר באורך 30 ק"מ מוערך במיליארד שקל ומושך חברות תשתית מהארץ והעולם

יעל דראל | 22/2/2012 8:05 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מכרז כריית המנהרות לרכבת הקלה בגוש דן, הכולל מנהרות באורך כ-30 ק"מ שיחלפו ברובן מתחת לתל-אביב, מוערך במיליארד שקל ויוצר ביקוש. מגלות בו עניין חברות תשתית גדולות בישראל ובעולם. הבוקר תקיים נתע (נתיבי תחבורה עירוניים), החברה הממשלתית האחראית לפרויקט, כנס קבלנים ראשון מסוגו שבמהלכו יימסרו לחברות פרטים מלאים על המיזם התחבורתי.

כאמור, המכרז יכלול כריית צמד מנהרות עבור הקו האדום והקו הירוק של הרכבת הקלה. לשם כך יידרשו על-פי הערכות 8-4 מכונות כרייה מיוחדות (TBM) שעלות כל אחת מהן 25-10 מיליון יורו והכנתן לצורכי הפרויקט תימשך שנה.

בין הנוכחים בכנס יהיה גם סגן נשיא חברת קטרפילר העולמית ריצ'רד קופר, המשמש גם כנשיא חטיבת המנהור של החברה. זה הפרויקט הראשון שהחברה צפויה להתמודד עליו בישראל. הגעתו של קופר לישראל נחשבת לצעד יוצא דופן של קטרפילר. בחברת זוקו שילובים,
המייצגת את קטרפילר בישראל, ציינו כי "מדובר בפרויקט דגל עבור החברה. זו הזדמנות ראשונה להכניס את פתרונות המנהור של קטרפילר לישראל".

פרט לענקית האמריקאית, ישנה התעניינות רבה בפרויקט בקרב חברות סיניות מובילות בעולם, ובהן החברה הממשלתית CRTG) China Railway Tunnel Group), המתמחה בתשתיות תחבורה מסילתיות. עם החברות האירופיות שמתעניינות במכרז ניתן למנות את חברת התשתיות הצרפתית Vinci ואת חברת התשתיות האוסטרית Strabag.

מבין חברות התשתית הישראליות צפויה להתמודד במכרז המנהור חברת מנרב אשר תגיש את הצעתה למכרז בשיתוף חברת MMS הרוסית. לצדן צפויות להגיש הצעות החברות שיכון ובינוי, אלקטרה, שפיר, דניה סיבוס וחופרי השרון.

יו"ר נתע מיכאל רצון אמר כי "מכרז זה שיעשה במימון תקציב המדינה הוא שלב חשוב בהוצאתו לדרך של הפרויקט הגדול ביותר שמדינת ישראל ביצעה בתחום התחבורה".
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים