יחסינו לאן: זינגה ופייסבוק יפרדו?

ענקית המשחקים זינגה, המניבה על פי הערכות כ-12% מרווחי פייסבוק, פותחת פלטפורמה נפרדת שבשלב הזה עדיין מורכבת מעל הממשק של פייסבוק; בתפריט: המלצות לחברים בעלי נתוני משחק דומים, וכלי תוכנה למפתחי קוד פתוח

נועה רז | 2/3/2012 10:13 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
זינגה, החברה שהביאה לנו את פארמוויל ושאר ממכרים, הודיעה אמש על תוכנית חדשה במסגרתה תנסה החברה להסיט משתמשי רשת מהפייסבוק אל אתרה של החברה, Zynga.com. האם בכך ייסתם הגולל על היחסים הסימביוטיים בין השתיים? התשובה היא שככל הנראה לא. שתי החברות ישארו שזורות זו בזו גם בעתיד הקרוב.
צילומסך farmville zinga
צילומסך farmville zinga צילומסך farmville zinga


הרי אם זינגה הייתה יכולה לעזוב את פייסבוק, היא כבר הייתה עושה זאת ממזמן. "שכר הדירה" אותו היא משלמת לענקית הרשת החברתית אינו נמוך בכלל, ולטענת פייסבוק, רווחיה מזינגה מגיעים עד לכ-12% מכלל רווחי פייסבוק.
חברים חדשים למשחק

אז מהי משמעות ההודעה החדשה? עבור המשתמשים מדובר בפלטפורמת משחקים חדשה, מעין רשת חברתית משנית המתלבשת על זו של פייסבוק. עבור השחקנים ישנם יתרונות, הן מבחינת הנוחות והן מבחינת הממשק, מכיוון שהאתר החדש יאפשר למשתמשים ליצור קשר עם שחקנים אחרים, שאינם חלק ממעגליהם החברתיים. 

הפלטפורמה החדשה תעודד ותמליץ על קשרים בין המשתמשים לפי נתונים דמוגרפיים וסגנון משחק. לדוגמה, אם

אתם בני 25, לומדים לתואר שני, ומשחקים פארמוויל בין חצות לאחת בלילה, תקבלו הצעה להתחבר למישהו עם נתונים דומים. בדרך זו, גדל הסיכוי שתשחקו באותן שעות וכך תוכלו לסייע אחד לשני בזמן אמת.

מהלך נוסף אותו מובילה החברה הוא פתיחת הפלטפורמה למפתחים, שכעת יוכלו לעשות בה שימוש על-מנת לתפעל את המשחקים שלהם. לצורך זאת, היא תספק ערכה לפיתוח תוכנה, שתפעל על הפלטפורמה החדשה.

צילום: איי-פי
מארק צוקרברג - מה יעשה בלי זינגה? צילום: איי-פי
המפסידה הגדולה היא פייסבוק

עבור פייסבוק, המשמעות היא שהמשתמשים מבלים זמן יקר באתר אחר, במהלכו הם לא יצפו בפרסומות של פייסבוק, לא יחשפו לאפליקציות שאינן של זינגה, ולא יתנו את הדעת לתקשורת פייסבוקית שאינה קשורה למשחק עצמו. לזה יהיה אפקט משמעותי על הטראפיק של פייסבוק, וכן על הרווחים.

מצד שני, זינגה לא יכולה להרשות לעצמה ניתוק מלא מפייסבוק. לרשת החברתית יש כמיליארד משתמשים, בעוד לזינגה 240 מיליון בלבד. מכאן, שמשתמשי פייסבוק שאינם משחקים במשחקי זינגה הם למעשה המשתמשים הפוטנציאליים של החברה, ולכן היא חייבת לשמור על קשר.

זינגה, אם כן, לא יוצרת פלטפורמה שתחליף את פייסבוק, אלא כזו המקבילה לה. והרשת המקבילה אינה אלא מחווה למשתמשים הקיימים, שעבורם חווית המשתמש לא תהיה תלויה בפייסבוק בלבד.

אבל אין צורך לרחם על פייסבוק, היא תמשיך לגזור רווחים. על-מנת לרכוש מוצרים וירטואליים שונים עבור המשחקים, המשתמשים עדיין ייאלצו לעשות שימוש ברשת החברתית. בנוסף, בכדי להתחבר למשחקים באתר החדש, השחקנים ייאלצו לעשות שימוש בזיהוי הפייסבוקי שלהם. בשורה התחתונה, פייסבוק קרדיט הוא עדיין ה'מטבע הרשמי' בזינגה, והחברה לא צפויה להפסיד רבים מרווחיה.

הכתבה הופיעה לראשונה באתר newsgeek.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''טכנולוגיה''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים