עוד צרות לרכבת: בומברדיה סוגרת את פס ייצור הקרונות עבורה
סגירת הקו באה בעקבות אי-הזמנת קרונות חדשים. היא תעלה למדינה כ-12 מיליון שקל. בומברדיה: "אם לא תישמר הרציפות בהזמנות מרכבת ישראל נעניק שירות למפעילים אחרים"

מבדיקת עסקים עולה כי סגירת הקו ופתיחתו מחדש תימשך כמה חודשים ותעלה למדינה כ-12 מיליון שקל. רכש המשלוח השלישי של הקרונות כולל 72 קרונות דו-קומתיים חדשים וכן 9 קטרים חדשים בסכום כולל של כמיליארד שקל. רכש זה ממתין כבר תקופה ארוכה לאישור תקציבי מהממשלה ולאחרונה, לאחר ששר התחבורה והתשתיות ישראל כץ הנחה את רכבת ישראל לחתום על הסכם מיקור החוץ לתחזוקה עם בומברדיה, היו הערכות כי המשלוח השלישי ייצא לדרך.
עד כה לא בוצעה ההזמנה ובחברה הקנדית מתכננים לסגור בקרוב את קו הייצור הישראלי במפעל החברה בגרליץ שבגרמניה על מנת לעמוד בהזמנות של חברות אחרות. בשנים 2006-1999 סיפקה בומברדיה לרכבת ישראל 147 קרונות דו-קומתיים ולאחרונה אושרה רכישת 150 קרונות כאלה, שכבר החלו להגיע לישראל. על-פי הנתונים הרשמיים של רכבת ישראל, היום נמצאים בישראל כ-450 קרונות של בומברדיה.
בחברת בומברדיה
בבומברדיה אמרו כי "החוזה שנחתם בין רכבת ישראל לבומברדיה לאספקת 150 קרונות כלל גם אופציה להזמנה של 72 קרונות נוספים. אם לא תישמר הרציפות בהזמנת הקרונות מרכבת ישראל תיאלץ בומברדיה לסגור את הפס על מנת להעניק שירות למפעילים אחרים".
גורמים ברכבת מסרו ל עסקים כי "הרכבת נמצאת בתקופת פיתוח וכי בתקופה הקרובה יירכשו קרונות רבים נוספים, הקשורים בין השאר ברכישות המיועדות למערך החשמול החדש המתוכנן בחברה". עם זאת, בחברה סירבו להתייחס ישירות לנושא המשלוח הנוכחי ולהשלכות הנושא על לוח הזמנים לתוכניות הפיתוח של החברה.