שטייניץ חותך את קנסות היציאה מפוליסות לביטוח רכב מקיף
התקנות החדשות מצמצמות לפחות בחצי את הנזק הכספי שנגרם ללקוח בגלל ביטול הפוליסה ואף מבטלות את הגבייה בחלק מהמקרים
על-פי האוצר, 90% מהפוליסות הנמכרות בשוק הן המינימליות שחברות הביטוח מחוייבות להציע (הפוליסה התקנית לביטוח רכב מקיף) , ועליהן הושתו התקנות החדשות.

יובל שטייניץ . למען הנהגים
צילום: יחצ.
העדכון צפוי להיכנס לתוקף בעוד 8-7 חודשים , כך שפוליסות שיחודשו בתום השנה אמורות להיכלל בשינוי. מנגנון ביטול הפוליסה הקיים כיום יוצר מצב שבו חברות הביטוח מקבלות נתחים גדולים מהפרמיה גם אם המבוטח ביקש לבטלה לאחר ימים ספורים בלבד. עבור כל חודש שהרכב היה מבוטח החברה גובה 10%, זאת במקום 8.3% לחודש בחלוקה פשוטה. כמו כן, אם הפוליסה מבוטלת בתחילת החודש החברה גובה על החודש במלואו. על זה החברות רשאיות לגבות קנס יציאה של 10% מכל הפרמייה השנתית. כך, מבוטח שמבטל את הפוליסה לאחר יומיים משלם למעשה 20% מהפרמיה
מבוטח
שמבטל לאחר חודשיים ויומיים משלם כבר 40%, ואחרי 8 חודשים כבר אין טעם בביטול.
המנגנון החדש משווה את פוליסת הביטוח המקיף לפוליסת החובה מבחינת יכולת הביטול: דמי הביטול יעמדו על 5% מהפרמיה נוסף ל-0.3% על כל יום שהביטוח היה בתוקף. כך יקבל המבוטח כמעט את כל החלק היחסי שנותר מהפרמיה.
הצעד מאפשר למבוטח לעבור לחברה אחרת נוכח הצעה אטרקטיבית. העדכון גם מוסיף כמה סיבות לביטול שיעניקו למבוטח את החלק היחסי שנותר לו ללא כל קנס: מכירה של הרכב, גניבה, הורדה מהכביש או פטירה של הנהג היחיד בפוליסה.