שוק המניות משנה סטטוס

חברות מידע מספקות לגופים פיננסיים ניתוח של תכנים מרשתות חברתיות, כגון פייסבוק וטוויטר, במטרה לצפות טרנדים בשווקים

לוס אנג'לס טיימס | 3/4/2012 8:48 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ארה"ב. סוחרי בורסה מפתחים תוכנות מחשב שסורקות את הרשתות החברתיות בחיפוש אחר המניה המשתלמת הבאה. התוכנות מציעות ניתוח של כל ידיעה שמופצת ברשת בנוגע לחברות מסחריות, ומנפיקות המלצות סחר לגביהן.

הרעיון מאחורי המהלך הוא כי אנשים מביעים בחופשיות את מחשבותיהם לגבי מוצרים באתרים כמו טוויטר או פייסבוק, ומפזרים בכך רמזים להצלחתה של חברה או של מוצר שלא נמצאים בדוחות הפיננסיים. לדוגמה, תגובות שליליות או תלונות על מוצר המופצות ברשתות החברתיות יכולות ליצור דעת קהל שתשפיע על ירידה במכירות ועל ביצועי המניה. כמו כן, התכתבויות אינטרנטיות עשויות לרמוז על רגשותיהם של משקיעים ולהתריע מפני היסטריה של המונים שעשויים לנטוש מניה בפתאומיות.

בהתחשב במרחב העצום שנוצר להבעת דעות, טעם אישי וקביעת אופנות נראה כי זה רק עניין של זמן עד שקרנות גידור וענקיות מסחר אחרות מוול סטריט יתחילו להשתמש ברשת לטעמיהן שלהן. שלא כמו משקיעים פרטיים, שמעוניינים בהחזרים איטיים וקבועים, סוחרים אלה צמאים לכל יתרון בשוק, המתפתח במהירות עצומה. "מכל מה שניתן לחזות לגביו את העתיד אפשר לעשות כסף", אומר ריצ'רד פטרסון, שחברתו מרקטסייק מוכרת מידע מרשתות חברתיות לקרנות גידור ולבנקים.

ב-18 בינואר
המליצה חברת פטרסונס מחשבים למשקיעים לרכוש מניות של יצרנית השבבים ספרדטרום תקשורת בהתבסס על תגובות של אתר דמוי טוויטר. מניות החברה ירדו בחדות ומשקיעים רבים ציינו כי הם עשויים לקנות את המניה אם תחול התאוששות מהירה. "מפתה כל כך לקפוץ חזרה פנימה", כתב אחד המשקיעים, והמערכת של פטרסונס ראתה זאת כסימן חיובי. אם סוחר היה רוכש למחרת 1,000 מניות הוא היה מרוויח יותר מ-500 דולר , משום שהמניות עלו ב-4% בתוך 5 ימים.

אך הספקנים חוששים מעצות מסחר בדמות סטטוסים ברחבי הרשת. ג'ון בקינגהם, מנהל ההשקעות הראשי של חברת ניהול הנכסים אל פרנק, אומר כי הגישה מזכירה דברים שהתרחשו במהלך בועת הדוט-קום של שנות ה-90: " משקיעים צריכים להתמקד באיכות של החברות, לא במה שמישהו אומר עליהן בצ'ט או ברשת חברתית".

פטרסון מודה כי השיטה כבר אכזבה בעבר, אך הוא רואה ברשתות החברתיות אמצעי להבנת השוק, במיוחד בתעשיית ההשקעות, המחפשת תמיד נוסחאות להבנת התנהלות השווקים. רנדי סאף, מייסד-שותף של חברת אלפה ג'ניוס טכנולוגיות, העוסקת גם היא בשיווק מידע מרשתות חברתיות, מוסיף: "אני מקבל לחלוטין את כל גלגולי העיניים, נדרש זמן רב עד שנצליח לשכנע אנשים לחרוג ממה שוורן באפט לימד אותנו".
צילום: MCT
טוויטר צילום: MCT
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים