גובה הקנייה הממוצעת לחג: 434 שקל
על פי נתוני גמא ניהול וסליקה:גבוה הקנייה נותר זהה לשנה שעברה. מספר הקניות בפועל צמח ב-21% לקראת פסח
"ניתן להיווכח כי רוח הצרכנות הזהירה והמתונה שוררת גם בימים של ערב חג", אומר אריאל גנוט, מנכ"ל גמא ניהול וסליקה, שביססה את נתוניה על נתוני סליקה של מיליון שוברי אשראי ב-6,000 בתי עסק. "אף שמספר הקניות עלה ב-21% בשבוע האחרון לקראת חג הפסח, הקנייה הממוצעת נותרה בגובה 434 שקל, כפי שהיתה בחודש שקדם לחג הפסח תשע"א, מה שמורה כי הצרכנים ערכו יותר סבבי קניות בסכומים נמוכים ונקטו זהירות צרכנית".
מבחינה ענפית עולה כי ברוב התחומים חל גידול במכירות בהשוואה לחודש שעבר. בחנויות המזון טיפס גובה קנייה ממוצעת בכרטיס אשראי מ-187 שקל ל-192 שקל ומספר הקניות עלה ב-12%. בענף האופנה נרשמה קנייה ממוצעת של 248 שקל לעומת 231 שקל אשתקד והיקפי העיסקאות עלו ב-16%; גובה קנייה ממוצע בחנויות חשמל ואלקטרוניקה עלה מ-1,102 שקל ל-1,205 שקל בשבוע האחרון ומספר הקניות קפץ ב-25%. בענף הקרמיקה ירד גובה קנייה ממוצע מ-2,264 שקל ל-1,946 בשבוע האחרון ומספר הקניות צמח ב-18%.

קניות לפסח בראשון לציון. שיא המכירות בשבוע שלפני החג
יהונתן שאול
לדברי אסף בן דב, מנכ"ל המשביר לצרכן, החל מיום חמישי החלה תנועת לקוחות ערה והמכירות בסניפים קפצו פי שניים במכירות ביחס ליום רגיל, בעיקר במחלקות הבית והקוסמטיקה, ו"אנו צופים שהמכירות יגיעו לשיא רק בהמשך השבוע, עד לערב החג". בן דב מציין כי חודש מרס היה קשה לקמעונאות בישראל וברשתות מקווים שמכירות החג יוכלו לתקן את הירידה במכירות החודש שעבר.
לדברי שרית אברבוך-אליה, סמנכ"לית השיווק של ללין, הרשת היתה ערוכה למכירות החג כחודש
לפני המועד, אך רק עם הסמיכות לחג מתגבר קצב המכירות. "הפיק הגדול במכירות מתנקז לשבוע האחרון שלפני החג ונאמד בעליה של כ-250% ביחס למכירות השבוע שקדם לו. מתנה ממוצעת לחג עומדת על כ-130 שקל ".
גם ברשת כיתן צופים שהמכירות רק יגדלו עם הסמיכות לליל הסדר. מנהל השיווק של החברה רונן בן חיים מסר כי "מכירות החג עלו ב-150% בשבוע האחרון עם מתנה ממוצעת בגובה של כ-370 שקל , ואנו צופים כי תמשיך מגמת הגידול ככל שנתקרב לחג הפסח".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
