אפקט אינסטגרם: גוגל שדרגה את הרשת החברתית שלה
הרשת החברתית של גוגל זוכה לעדכון משמעותי הכולל מתיחת פנים אגרסיבית לממשק המשתמש. לצד הדימיון לפייסבוק התחושה כעת נעימה הרבה יותר. בימים הקרובים יופץ הממשק החדש לכלל המשתמשים
כחלק ממהלך שהחל היום, ויימשך בימים הקרובים גוגל מעדכנת את הרשת החברתית שלה בקרב כלל המשתמשים המנויים לשירות ומציעה מתיחת פנים משמעותית הכוללת ממשק משתמש שונה לחלוטין ותצורה נקייה ומוקפדת עמוסה במגוון פיצ'רים חדשים. העיצוב המחודש נועד לאפשר למשתמשים למקסם את ההתאמה האישית של הרשת החברתית ולהפוך אותה לנעימה וידידותית הרבה יותר.
בין השינויים הבולטים שניתן לאתר ברשת החברתית המחודשת של גוגל גם חוויית המשתמש שעוצבה בצורה שונה לחלוטין והופכת את המרחב הוירטואלי להרבה יותר מסודר ואינטואטיבי. גוגל הציבה בצידו השמאלי של הדף, תפריט ניווט מקובע שנותר גם בעת הגלילה לאורך העמוד ושינתה את כל אחד מהעמודים בהתאם לתכנים שהוא מציע.
תפריט הניווט החדש כולל את דף הבית, הפרופיל, התמונות, גישה מהירה ל-Hangouts ופיצ'ר חדש בשם Explore שמלקט את כל מה שחם עכשיו ברשת החברתית במקום אחד.
אחד השינויים המהותיים בממשק החדש קשור לפרופיל המשתמש שדומה עתה מעט יותר לתצורה הקיימת בפייסבוק. גוגל הוסיפה תמונת Cover רחבה ונמתחת בדומה למתחרתה לצד תמונת הפרופיל. זו מופיעה כעת בגדול וזוכה לשטח פנים משמעותי בנוסף לחלוקה ברורה והגיונית לפיד. עם זאת תבנית ה-Timeline של פייסבוק לא זוכה להתייחסות בממשק החדש של גוגל פלוס.
כחלק מתהליך שנועד להעניק מקום מרכזי לרשת החברתית של גוגל בקרב יתר השירותים שמציעה החברה, רישום לשירותיה של ענקית החיפוש יאפשר לכם מעתה לשתף בקלות רבה יותר סרטון מיוטיוב או תמונה מפיקאסה לצד שיחת וידאו עם חברים מהצ'ט וכדומה.
קצת אחרי שהעולם הטכנולוגי הפנה את מירב תשומת ליבו לפייסבוק בעקבות הרכישה חסרת הפרופורציות של אינסטגרם, גוגל מנסה להחזיר את אור הזרקורים חזרה אליה ובוחרת בהשקה שקטה שתפסה את הקהילה הטכנולוגית לא מוכנה.
למרות שהיא בת פחות משנה, נהנית נכון להיום הרשת החברתית של גוגל מקצב גידול מהיר ומונה לטענת החברה למעלה מ-170 מיליון משתמשים. ביוני הקרוב תחגוג גוגל פלוס שנה להיווסדה ונראה כי בניגוד לפרוייקטים חברתיים קודמים, הפעם אין לגוגל כוונה לוותר והיא מעוניינת להמשיך ולהעצים את הפלטפורמה הצעירה שפיתחה.
אחרי ההצלחה בתחום הדפדפנים אליו נכנסה באיחור יחסי וההצלחה בעולם הסלולר באמצעות אנדרואיד, מומלץ אולי שפייסבוק תתחיל להתייחס לאיום הפוטנציאלי קצת יותר ברצינות. כעת נראה כי לצד הזירה הנוכחית, שתי הרשתות החברתיות צפויות למקד את עיקר התחרות בינהן דווקא בתחום המובייל, שם הן צוברות תאוצה לאור הפופולאריות של מכשירי הסמארטפון ומחשבי הלוח.