מחיר הדלק בעולם ירד החודש - אבל אנחנו לא נרגיש בכך
ירידת מחירי הדלק בעולם שהחלה החודש, הייתה אמורה להביא להפחתת המחיר, אך היא קוזזה בגלל עליית שער החליפין וכן בשל סבסוד המחיר ב-10 אגורות שעליו הכריז ראש הממשלה בתחילת חודש מרס

תור בתחנת דלק באנגליה. אנחנו משלמים יותר צילום: אי-פי
יש לציין, כי גם אילו היתה נוסחת עדכון התעריפים מחייבת את הפחתת מחירו של הבנזין, לא היה יורד המחיר בפועל. הסיבה היא ההחלטה על סבסוד הבנזין ב-10 אגורות לליטר שראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז עליה בתחילת חודש מרס.
הקפאת המחיר במועד זה מנעה ממנו לחצות את רף 8 שקלים לליטר. בתחילת מרס הבהירו באוצר כי הסבסוד ניתן לחודשיים בלבד, ואם הנוסחה תחייב להוריד את מחיר הבנזין הוא לא יירד בפועל, והירידה הצפויה תקוזז מהסבסוד בשיעור של 10 אגורות לליטר לכל היותר.

בחברות הדלק מתנגדים לקיצוץ מרווח השיווק
במקביל, שר התשתיות עוזי לנדאו מתאמץ בימים האחרונים לקצץ שתי אגורות נוספות במרווח השיווק של חברות הדלק. נוסף על כך, יש כוונה להפחית את פערי המחיר בין תדלוק מלא לשירות עצמי (הפער עומד כיום על 21 אגורות). עם זאת, בחברות הדלק מתנגדים לשינויים אלה.
גם בתחילת אפריל סובסד מחיר הבנזין ב-15 אגורות לליטר והמחיר עלה בפועל ב-5
אגורות לליטר. ההחלטה שהתקבלה בעקבות התערבות ראש הממשלה נתקלה בביקורת חריפה מצד גורמים כלכליים.
היא היתה מנוגדת לדעתם המקצועית של שר האוצר ושל נגיד בנק ישראל.
התערבות זו הביאה לאובדן הכנסות צפוי של 525 מיליון שקל. בעקבות כך הומלץ לקצץ 2% בכוח האדם של משרדי הממשלה השונים והקפאת תקנים. ההחלטה אושרה בממשלה לפני החג.