ביקורת על רפורמת ביטוח החובה לאופנועים
עבור רוכבים רבים יוזלו התעריפים ב-1 במאי ב-12%-7% בלבד. ההוזלה המשמעותית - לרוכשי ביטוח הכולל השתתפות עצמית

בקצוות של טווח זה נמצאים בצד אחד רוכב מבוגר בעל 20 שנות ותק על כלי שנפחו יותר מ-500 סמ"ק, שתעריף הביטוח שלו ירד בשקל אחד ל-4,214 שקל ; ובצד האחר רוכב בשנות ה-30 בעל 8 שנות ניסיון, בעל קטנוע שנפחו 250 סמ"ק, שיזכה להנחה של 12% וישלם 3,572 שקל.
מהפורומים של רוכבי האופנועים עולה כי בקרב רבים נוצרו ציפיות גבוהות להוזלה משמעותית יותר. "הרפורמה כמעט לא עזרה לי. אני חוסך אולי 100 שקל בתשלומי הביטוח", אמר ל עסקים נ"נ, בעליו של אופנוע ימאהה 1,000 סמ"ק.
השינוי המשמעותי ביותר הוא הוזלה בגובה 30% שתינתן לרוכשי פוליסה הכוללת השתתפות עצמית של עד 25 אלף שקל בסעיף פיצויים על כאב וסבל, זאת לעומת הנחה של 20% טרם השינוי.
"השתתפות העצמית באה לחסל את תביעות הסרק של 5,000 שקל, שהיוו את מרבית התביעות בפול", אומר ל- עסקים כרמל שאמה-הכהן, מיוזמי הרפורמה. לדבריו, סעיף זה ישיג מספר מטרות - הוזלת התעריפים, הקטנת ההפסדים של הפול ויצירת איזון בסקטור, מה שימנע לחצים מצד חברות הביטוח והאוצר להעלות תעריפים.
יש לציין שהשתתפות עצמית בסעיף "כאב סבל" משמעותה שהמבוטח יזכה לכיסוי מלא של הוצאות רפואיות, הפסד ימי עבודה ונכות, אך יקבל פיצוי נוסף רק במקרה של תאונה חמורה. התביעות לפי סעיף
לגבי האכזבה בתעריף שלא כולל השתתפות עצמית, אמר ח"כ שאמה-הכהן כי "זו הנחה משמעותית, בעיקר בהתחשב בעובדה שהתעריף היה אמור להתייקר". הוא הוסיף כי הנחה גדולה ניתנה לרוכבים צעירים בעלי כלים קטני נפח, שנפגעו בצורה החמורה ביותר מעליית הפרמייה שבוצעה ב-2009.