הטריק של אפסייט: נכנס אתר יצאה אפליקציה

אפסייט הישראלית מציעה לבעלי אתרים להתאים אותם לטאבלטים ולסמארטפונים, ובחינם. בסן פרנסיסקו חושבים שיש לה סיכוי להפוך לאינסטגרם הבאה

דורון פישלר | 1/5/2012 21:07 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אקזיטים בסכומים אסטרונומיים אינם תופעה חדשה בתחום ההיי-טק, אבל הרכישה של פייסבוק את אינסטגרם, בסכום עגול ויפה של מיליארד דולר, היתה חריגה אפילו בתחום הזה. אף אחד לא יודע מאיפה יגיע המיליארד (ר) הבא, אבל דבר אחד ברור: המקום הנכון לחפש בו אינו מסך המחשב הביתי, אלא המסכים הקטנים שכולנו מחזיקים בכיס.

 12 חברות צעירות הציגו את מוצריהן בכנס DEMO בסן פרנסיסקו באפריל; בצלה של מכירת אינסטגרם. האירוע השגרתי נהפך ל"חיפוש אחר האינסטגרם הבאה‭,"‬ אם לצטט את הכותרת שניתנה לאירוע במגזין פורבס. בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר להימכר מבין כל החברות שהציגו שם - ואת זה לא אנחנו אמרנו, אלא ביל גרלי, איש קרן ההון-סיכון בנצ'מארק ואחד השופטים באירוע - היתה חברת אפסייט ‭,Uppsite - ‬ סטארט-אפ ישראלי קטן שנהפך כך בן רגע לאחת החברות המדוברות בתחום.

 "ברגע שראינו את הפרסום הזה בפורבס אמרנו שזהו, אנחנו את המטרה שלנו בנסיעה לסן פרנסיסקו השגנו, אנחנו לא צריכים יותר‭,"‬ מספר גל בריל, מייסד ומנכ"ל אפסייט, רגע לאחר שנחת בארץ. "מאותו רגע יש לנו אלפי אזכורים ברשת, המון תנועה לאתר והמון לקוחות חדשים שהגיעו מהסיפור. יצא לנו להיפגש עם משקיעים ועם עיתונאים. היה מעניין‭."‬
גל בריל, מנכ''ל אפסייט
גל בריל, מנכ''ל אפסייט נאור רהב
בריל, לשעבר מנכ"ל הרשת החברתית העברית חבר'ה, הקים את אפסייט ב‭,2010-‬ והיא גייסה שני מיליון דולר מחממת דה טיים של אילן שילוח. בטא שקטה של המוצר הושקה ביולי ‭,2011 ‬והתערוכה בסן פרנסיסקו היתה הצגתו הראשונה בפני קהל רב. המוצר של אפסייט מבוסס, איך לא, על רעיון פשוט מסוג "איך לא חשבו על זה קודם‭:"‬ זהו מנגנון אוטומטי הממיר אתרי אינטרנט המבוססים על כמה מהפלטפורמות המובילות - וורדפרס, טמבלר ובלוגר - לאפליקציות למכשירים סלולריים.

 למה בעצם יש בזה צורך? בכל סמארטפון יש דפדפן ואפשר לגלוש דרכו לכל אתר שרוצים.

"המכשירים החכמים שלנו מאפשרים גישה לאתרים באופן לא רע. אתרי HTML מוצגים מצוין, ומי שיש לו טלפון אנדרואיד יכול לראות גם פלאש. אבל אתרי אינטרנט נבנים עבור מסכי מחשב, שרוחבם ‭1,024‬ פיקסל, ולרוב המכשירים הסלולריים יש מסכים שרוחבם 240 או לכל היותר 480 פיקסל. לכן הגלישה דרך הטלפון תמיד לא נוחה. צריך לעשות כל הזמן את תנועת הזום פנימה והחוצה.

"אחד הפתרונות לבעיה הוא יצירת אפליקציה ייעודית לסמארטפונים שתציג את תוכני האתר באופן שמתאים למובייל. אבל את זה קל יותר להגיד מאשר לעשות. לבנות אפליקציה ייעודית זאת השקעה של משהו כמו ‭10,000‬ דולר לכל אחת מהפלטפורמות: צריך אפליקציה נפרדת לאייפון, לאייפד ולאנדרואיד, ולגודלי מסך שונים. מעטים מאוד הם בעלי האתרים שיכולים להרשות לעצמם הוצאה כזאת. אנחנו מציעים פתרון שנותן לך את זה בתוך דקות, בלי לעגל פינות ברמת התוצאה‭."‬

אפסייט אינה היחידה שמציעה שירות של הפיכת אתרים לאפליקציות, אבל היא לא מסתפקת ביצירת האפליקציה בלבד. "הקו המנחה הוא שאנחנו נטפל בכל האספקטים של יצירת האפליקציה, לא רק בתכנות. אחרי שהאפליקציה כבר קיימת, למשתמש עדיין נשארה הבירוקרטיה של הגשת האפליקציה לשוק של אפל או לאנדרואיד. הרשמה לשוק האפליקציות עולה כסף - בדרך כלל כמה עשרות דולרים - ומערבת שליחת פקסים וחתימה על מיליון הצהרות. הפתרון של אפסייט חוסך את כל זה מהמשתמש: מהלחיצה על הכפתור ועד שהאפליקציה זמינה להורדה בשוק של אנדרואיד, לשם הדוגמה, עוברות פחות מ‭5-‬ דקות‭."‬

 יצירת חוויית גלישה טובה עבור משתמשי המכשירים הניידים, חשוב לציין, כבר מזמן אינה "קישוט" אופנתי עבור יוצרי תוכן, אלא הכרח. כבר היום גלישה דרך סמארטפונים וטאבלטים היא חלק גדול מסך התנועה ברשת, ומוערך שתוך שנים ספורות הגולשים דרך מחשבים שולחניים וניידים יהיו מיעוט. יש מקומות בעולם - הודו ויפן, למשל - שבהם זהו המצב כבר היום: אנשים גולשים באינטרנט יותר באמצעות טאבלטים וסמארטפונים מאשר דרך מחשבים.

הרזולוציה של טאבלטים מספיקה להצגת אתרי אינטרנט במלואם. למה צריך אפליקציה ייעודית?

 "הרזולוציה היא רק חלק מהעניין. חלק חשוב נוסף הוא השימוש הנכון ביכולות של המכשיר, איך האתר נראה אם מסובבים אותו למצב 'עומד' ואיך לנצל את היכולות של המכשיר מבחינת דחיפת תכנים. ככל שאנשים מתרגלים לנוחות השימוש של אפליקציות ייעודיות הם מסכימים פחות ופחות להתפשר על אתרי אינטרנט שלא הותאמו לכך. אני אישית כבר לא קורא באתרים שאין להם אפליקציה. כל העולם עובר לשם‭."‬

אם כך, אתה חושב שהדפדפן עומד למות?

 "אני לא חושב שהדפדפן ימות, כי הוא ימשיך לשמש לקוחות אקראיים. אם מחפשים תוכן ברחבי האינטרנט מגיעים לפעמים במקרה לאתרים לא מוכרים, וגם לגולשים האלה צריך לספק חוויה טובה. אם הגולש יחזור לאתר בפעם השנייה והשלישית, כבר אפשר יהיה להציע לו את האפליקציה הייעודית שלנו‭."‬
  

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים