קברניטים בכירים באל על יתבעו את החברה על אפליה מטעמי גיל
על-פי הסכם מלפני 3 שנים, קברניטים בני 65 ומעלה יטוסו כקצינים ראשונים ושכרם ייפגע. אחד התובעים: "הכריחו אותנו לחתום"

מטוס אל על. "אין לנוהל אח ורע בשום חברת תעופה בעולם" צילום: יוסי אלוני
הקברניטים שכרו את שירותיה של עו"ד טל קרת, שייצגה בעבר את המתמחים במאבקם נגד ההסכם עם ההסתדרות הרפואית. הטענה העיקרית שלהם היא אפליה על רקע גיל, המנוגדת לחוק.
"הכריחו אותנו לחתום על הסכם המנוגד לחוק", טוען אחד מהקברניטים שהצטרפו לתביעה. לדבריו, "זו פגיעה קשה בתנאי השכר שלנו. אין לכך אח ורע בשום חברת תעופה בעולם. נוסף להרעה בשכר החודשי נמנע מאיתנו להמשיך להדריך או לבחון, אף שיש לנו
את כל הרישיונות, הידע והניסיון. טייס הוא המקצוע היחיד בעולם שבכל 6 חודשים נערכות במסגרתו בחינה של רמתו המקצועית ובדיקות רפואיות מקיפות. רק מי שנמצא כשיר יכול להמשיך לטוס, בלי קשר לגיל. בקנדה, אוסטרליה וניו זילנד אין בכלל הגבלה של גיל הטייסים בדיוק מהסיבה הזאת. יש טייסים שבגיל 50 נאלצים לצאת לפנסיה בגלל מצב בריאותי".
רשות התעופה האזרחית (רת"א) מאפשרת לטייסים מסחריים להמשיך לעבוד כטייסים פעילים עד גיל 65. מכיוון שבכמה מדינות יש הגבלת גיל, קברניטים שחצו את גיל 65 יכולים לשמש רק כקצינים ראשונים. אמנם בחברות התעופה ארקיע ו ישראייר הקברניטים עוברים לכיסא ימין, אך אין פגיעה בתנאי התשלום שלהם והם ממשיכים לקבל משכורת לפי שכר קברניט.
מחברת אל על נמסר בתגובה: "בשנת 2009 נחתם הסכם עם הנציגות ועם ההסתדרות המגדיר ששכרם של קברניטים בני 67-65 יהיה שכר קצין ראשון בשיא הוותק בעקבות אי-יכולתם לשמש כקברניטים לאחר גיל 65".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
