נת"ע משנה את מכרז הרכבת הקלה בגוש דן

החברה שאחראית לתכנון פרויקט הרכבת הקלה החליטה כי מכרזי הקמת המנהרות והתחנות יאוחדו על מנת לשפר את התאום בין הגורמים שיבצעו את העבודות

יעל דראל | 31/5/2012 12:40 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חברת נת"ע, החברה הממשלתית המופקדת על תכנון פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, החליטה על שינוי מכרז המנהרות בפרויקט. החברה הודיעה כי מכרז המנהרות של הקו האדום בפרויקט – הקו המרכזי שצפוי להיות מושלם עד שנת 2017 - יאוחד עם מכרז "הקופסאות" (החלל בו תבנה התחנה) לתחנות הרכבת. המטרה, מסבירים בחברה, היא לשפר את הממשק ואת ביצוע הפרויקט בקו זה.
הרכבת הקלה בירושלים. מתי כבר תגיע לת
הרכבת הקלה בירושלים. מתי כבר תגיע לת"א? צילום: שימי נכטיילר
 
"ההחלטה לאחד את שני המכרזים האלה התקבלה כתוצאה מהתפתחות התכנון, ובשל הרצון לשפר את התאום בין הגורמים, שיבצעו את המנהור בשיטת ה-TBM (כרייה באמצעות מכונות מיוחדות הנקראות TBM) לבין אלה שיבצעו את הקופסאות לתחנות", אומרים בחברה.

הקו האדום מהווה כאמור את "חוט השדרה" של מערכת הרכבות שצפויה להיבנות בגוש דן. הוא ינוע מהתחנה המרכזית בפתח-תקווה, דרך בית החולים בלינסון, לאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק ורמת גן. על פי התכנון,
הקו האדום ימשיך לתחנת רכבת ארלוזורוב וליד מרכז עזריאלי, משם לדרום הקריה, שדרות ירושלים ביפו, ויסתיים בדרום בת-ים.

אורכו של הקו כ- 22 ק"מ, מהם 10 ק"מ במנהרה שתיחפר מתחת לפני הקרקע – מאזור מנשייה-נווה צדק בתל אביב ועד מחלף גהה. על פי התחזיות הרשמיות של נת"ע, בקו זה צפויים לנסוע בין 120- 100 מיליון נוסעים בשנה.

יו"ר החברה מיכאל רצון, מציין כי "מתוך חשיבה מחודשת ומתוך רצון להתייעל, לקצר את לוח הזמנים ולצמצם את הסיכונים שבפרויקט המסובך והמורכב הזה החלטנו בנת"ע לשלב את שני מכרזי המנהור והקופסאות לתחנות למכרז אחד. בעקבות כך, גם נוכל להגביר את השתתפות הקבלנים הישראלים במהלך עבודות אלה".

נוכח ההחלטה החדשה, המיון המוקדם (שלב ה-PQ) של המכרז החדש יפורסם בתחילת חודש יולי הקרוב ואילו המכרז עצמו צפוי על פי ההערכות להתפרסם ברבעון השלישי של 2012.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים