אינטל נגד נילסן: שוקדת על קופסת "רייטינג"

על פי מספר דיווחים ברשת, אינטל צפויה להרחיב את ההיצע שלה לתחום הקולנוע הביתי, ועל הדרך לשדרג את המידרוג כפי שמוכר לנו

נדב דופמן-גור | 10/6/2012 22:14 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אינטל, ענקית השבבים העולמית, עשויה להתחרות בצורה ישירה בחברת נילסן (Nielsen), שאחראית על המידרוג בארצות הברית. החברה עובדת על פיתוח קופסא-חכמה שנועדה להחליף את הקופסא של נילסן, ותאפשר למפרסמים לקבל מידע מדויק על מי ישב מול הטלוויזיה בזמן הפרסומת, מה מינו ומה גילו.

מערכת קולנוע של אינטל. תאפשר למפרסמים לקבל מידע מדויק על מי ישב מול הטלוויזיה
מערכת קולנוע של אינטל. תאפשר למפרסמים לקבל מידע מדויק על מי ישב מול הטלוויזיה יחצ
עבור מפרסמים בכל רחבי העולם, מידע הנוגע לקהל היעד והקהל שצופה בפרסומים השונים הוא מידע יקר ערך. באמצעותו הם יכולים להתאים את המסרים שלהם לקהל הספציפי, לבחון את יעילות המסרים שגיבשו, ובמקרים מסוימים, הם יכולים אפילו לפנות לקהל יעד בעל מאפיין משותף מסוים, כגון כל מי שצופה בפרסומת דרך מכשיר מבוסס אנדרואיד, ולהגיש לו את הפרסומת המתאימה ביותר עבורו.

במשך עשרות שנים, שלטה על תחום המידרוג בארצות הברית חברת נילסן. החברה ביססה את מעמדה כבר בשנות ה-50 של המאה העשרים, כאשר קופסאות שליטה מיוחדות שלה הותקנו באלפי בתים ברחבי ארצות הברית והיוו "מדגם מייצג" למה האומה האמריקנית צופה בכל רגע נתון, ובאיזה שלב היא מחליפה ערוץ.
וידאו: נילסן אוספת נתוני מידרוג

 

במהלך היממה האחרונה החלו להתפרסם דיווחים שונים, לפיהם אינטל מפתחת קופסא מתחרה. הקופסא החדשה עדיין תתמקם בצמוד לטלוויזיה, ותאפשר למפרסמים לגלות האם מישהו יושב מול הטלוויזיה, מה מינו ומה גילו. מידע זה נעדר מקופסאות מעקב רגילות, אשר עוקבות אחר האם הטלוויזיה דלוקה ומה הערוץ שנבחר לצפייה (על הדור-הבא שלהן, ראו סרטון מצורף).

קופסא שכזו עשויה לייצר התנגדות ציבורית, שכן ספק אם אנשים ירצו לבחור במודע להניח אותה בבית. לכן, חלק מההערכות ברשת הן, כי בעתיד תוצע הקופסא לצד שירותי כבלים או שירותי מידע אחרים, אשר יהוו תמריץ משמעותי עבור המשתמשים לבחור במודע לקחת חלק בתוכנית המעקב.

בכל מקרה מדובר בניצחון של אינטל

לכן, עבור אינטל, מדובר בשוק פוטנציאלי בו היא יכולה להפוך לשחקנית משפיעה ומשמעותית. הידע הטכנולוגי הרב שיש לחברה כבר עתה, ובמיוחד המומחיות שצברה בשנים האחרונות בפיתוח ממירים וסטרימרים, מאפשר לה לפתח בקלות קופסא שמצד אחד תספק לצרכן ערך משמעותי מוסף על-פני אלטרנטיבות אחרות היום בשוק, ובאותה העת תדווח לאחור על נתונים החשובים ללקוחות אינטל.

בין אם תבחר החברה לשווק את המוצר תחת המותג העצמי שלה (סיכוי נמוך כנראה) או כמוצר גנרי, שכל יצרן יכול לבחור לשים עליו את הלוגו, אינטל יוצאת עם ידה על העליונה מפיתוח מוצר שכזה.
 

וידאו: אינטל בקומפיוטקס, טאיוואן 2012

הכתבה פורסמה במקור באתר ניוזגיק

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים