האם חברת המכוניות סאאב תשוב לחיים?

קבוצת משקיעים יפנים וסינים עשויה לסיים את סאגת הגסיסה המתמשכת של סאאב, יצרנית הרכב השבדית המפורסמת, לאחר שרכשה אותה בסכום לא ידוע. החברה תהפוך ליצרנית מכוניות חשמליות כאשר המכונית הראשונה תושק ב-2014

גיל מלמד | 13/6/2012 17:01 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: סאאב
בתום שבוע של שמועות פרסמו היום (ד') הנאמנים של חברת סאאב השבדית, אשר פשטה רגל בסוף השנה שעברה, כי חתמו על עיסקה למכירת שרידי החברה למיזם National Electric Vehicle Sweden (NEVS) שמתכוון להפוך אותה לחברה לייצור מכוניות חשמליות תחת הסמל של סאאב.

סאאב 1949, החברה מעולם לא הגיעה לנפח ייצור מרשים במיוחד
סאאב 1949, החברה מעולם לא הגיעה לנפח ייצור מרשים במיוחד יח''צ סאאב
שתי המושיעות של סאאב הן סאן אינווסטמנטס היפנית ונשיונאל מודרן אנרג'י  מהונג-קונג, חברות השקעות אשר פועלות בתחום ייצור הרכב החשמלי והרכיבים החשמליים, אשר הקימו חברה משותפת לצורך רכישת שרידי החברה מידי כונס הנכסים.

מנכ"ל המיזם הוא סיני בעל אזרחות שבדית, איש העסקים Kai Johan Jiang, והיו"ר שלה הוא Karl-Erling Trogen אשר עמד בעבר בראש חברת המשאיות והציוד הכבד השבדית, וולבו.

בהודעה משותפת של רוכשי החברה והנאמן שלה, נמסר כי המכונית החדשה הראשונה של חברת סאאב המחודשת תהיה חשמלית שמבוססת על דגם ה-9-3 המיושן, והיא צפויה להיות מושקת במהלך שנת 2014. שני הצדדים התחייבו שלא לפרסם באיזה מחיר נרכשו שרידי החברה.

סאאב היא במקור חברה לייצור מטוסים שנוסדה בשנת 1937 וחטיבת המכוניות של סאאב עצמה הוקמה אחרי מלחמת העולם השנייה בשנת 1947. היא נודעה כיצרנית של מכוניות עממיות ואמינות, כאשר השוק העיקרי שלה היה שוודיה, מערב אירופה ומאוחר יותר בארצות הברית.

החברה מעולם לא הגיעה לנפח ייצור מרשים במיוחד (בשיאה הגיעה לייצור של 133 אלף מכוניות בשנה, מספר קטן במונחים של יצרני רכב - ג"מ) אבל בזכות שורת פיתוחים טכנולוגיים היא נחשבת אהובה מאד על חובבי רכב בכל העולם.
יח''צ סאאב
סאאב 1937, החברה היא במקור חברה לייצור מטוסים שנוסדה בשנת 1937 יח''צ סאאב
הייצור בפועל הופסק בחודש מרס השנה

בשנת 1989 ג'נרל מוטורס שהייתה אז יצרנית הרכב הגדולה בעולם רכשה 50% מהבעלות עליה ואת יתרת הבעלות בשנת 2000. מאז שמוטורס השתלטה על החברה כל מכוניות סאאב התבססו על פלטפורמות של אופל (ששייכת גם היא לג'נרל מוטורס ושל מותגים אחרים בקבוצה).

סאאב הוזנחה במשך שנים על-ידי ג'נרל מוטורס ולאחר המשבר הכלכלי של 2009, נרכשה ב-2010 סאאב על ידי ספייקר, יצרנית הולנדית של מכוניות ספורט. במהלך 2011 גם סאאב וגם ספייקר הגיעו לפשיטת רגל ובהמשך אותה שנה החלו מגעים עם גורמים שונים בעיקר חברות מסין לרכישת שרידי החברה. הניסיונות לא צלחו ובסופו של דבר בדצמבר 2011 הוכרזה פשיטת

רגל של סאאב. הייצור בפועל הופסק בחודש מרס השנה.

כונסי הנכסים של סאאב הציעו למכירה את שרידי החברה, אשר מעסיקה 3,000 עובדים בשבדיה, עם דד-ליין שהסתיים בסוף אפריל. לדבריהם, מספר חברות וגופים הציעו הצעות ולבסוף נבחרה החברה המשותפת הסינית-יפנית NEVS.

גם במהלך השנה שעברה וגם בתחילת השנה התנהלו ככל הנראה מגעים עם יצרנים סינים ועם משקיעים פיננסיים סינים, אלא שהם לא הבשילו לכלל רכישה.

הדגמים המפורסמים ביותר של סאאב הם בין היתר 93 שיוצר בשנות ה-50', ה-96 שהחליפה אותו משנות ה-60 עד שנות ה-80' והסונט שהייתה מכונית ספורט קטנה וחביבה בשנות ה-60' וה-70'.

יח''צ סאאב
סאאב 1956. החברה הוזנחה במשך שנים על-ידי ג'נרל מוטורס יח''צ סאאב

סאאב
סאאב דגם 96 שנת 60, מהדגמים המוכרים והאהובים של החברה סאאב

סאאב
סאאב דגם 96 שנת 68', האם הדגם החשמלי שיושק ב-2014 יראה כך? סאאב
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים