ליהיא גרינר נגד בר ואינה: איך ממתגים מכשיר להסרת שיער?

על רקע פריחת השוק להסרת שיער במכשירי לייזר ביתיים, תהליך המיתוג קשה יותר מהרגיל. לשם כך נאלצות החברות להסיר את כפפותיהן ולגייס פרזנטוריות בולטות כמו ליהיא גרינר, או בר ואינה מהמירוץ למיליון

דנה כהן | 17/6/2012 15:17 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כמעט ואין היום מישהו שלא שמע על המושגים "מיתוג" או "מותג", ועדיין, לא כולם מבינים מה זה בדיוק או מה בכלל ההבדל בין מותג לסתם מוצר. מיתוגו של מוצר אומר בעצם להבדיל אותו ממוצרים אחרים (כאלה שעונים אולי אפילו על אותו הצורך בדיוק), או במילים אחרות להעניק למוצר הספציפי הזה מכלול של הבטחות ייחודיות וצרכים חוויתיים שאין למוצרים אחרים.

כתבות אחרונות במדור מיתוג:
- קרן קיימת לישראל ממתגת את עצמה מחדש
- איך הופכים חברת סבונים קטנה למפעל יוקרתי בינלאומי?

בשבועות הקרובים נביא לכם סדרת כתבות שתיתן לנו הצצה מבפנים על תהליך המיתוג. בשיתוף פעולה עם משרדי מיתוג מהמובילים בשוק, נדגים מקרוב את תהליך העבודה ונחשוף את סודות המקצוע, מהרגע הראשון, דרך השלבים שבדרך ועד למותג הסופי שעל המדפים בחנויות.

והפעם, משרד המיתוג FLY-design מספר לנו על תהליך העבודה על המותג "סילקן".
ליהי גרינר בפרסומת למכשיר סנסאפיל. ''עיצוב הלוגו והשפה גרפית הוא של סילקן אבל עם פנייה שונה לכל קהל יעד''
"גרינר משדרת נגישות וקלילות"

Home Skinovations היא חברה פרטית שהוקמה בישראל ביוני 2006 על ידי צוות של אנשי עסקים ומדענים שבראשם עמדו גבי לביא המשמש כמנכ"ל החברה, משה מזרחי המשמש כיו"ר הדירקטוריון וד"ר אמיר ולדמן - מנהל הפיתוח העסקי. החברה הוקמה במטרה לפתח, לייצר ולמכור מכשירים ביתיים בטיחותיים ויעילים בתחום האסתטיקה המבוססים על טכנולוגיות האור והלייזר. לחברה כיום סניפים גם ביפן, אירופה וקנדה. בישראל מועסקים כ-40 עובדים במשרדי החברה ביקנעם.

המתחרה העיקרית של המותג סילקן הוא ה-Me, מכשיר ביתי להסרת שיער לצמיתות של חברת SYNERON MEDICAL. בעוד ME נמכר בארץ בבלעדיות ברשת סופר-פארם,  סילקן נמכר בניו-פארם ובמשביר. מחירי המכשירים נעים בין 1,790 ל-2,490 שקל ולמרות שמדובר בחיסכון לעומת הסרת שיער במכונים שיכולה להגיע ל-6000 שקל ויותר, עדיין זהו סכום גבוה למוצרים חדשים שקהל היעד עדיין אינו מכיר את רמת יעילותם.

לשם כך במסגרת הקמפיין הפרסומי של החברות, שתיהן בחרו להשתמש בפרזנטוריות בולטות, כאשר ב-Home Skinovations גייסו את בוגרת תכנית הריאליטי הזוהרת במיוחד - ליהיא גרינר. בחברה המתחרה SYNERON MEDICAL יש לציין שלא נשארו חייבים וחיפשו בוגרות תכנית ריאליטי אחרת ותשובתן לגרינר הייתה בר בן וקיל ואינה ברודר מהמירוץ למיליון. הקמפיין של גרינר לסילקן אמנם מסתיים בימים אבל בחברה ממשיכים בתהליך מיתוג אינטנסיבי.

לדברי מנהלת השיווק של Home Skinovations נועה ולד, הסיבה שבגללה בחרו בגרינר הייתה "להנגיש את הטכנולוגיה לקהל הרחב ודמותה של גרינר בנוסף להיותה נשית ומטופחת, היא אף נגישה ומשדרת קלילות".
 

גרינר בפרסומת לסילקן סנסאפיל
  
המותג "סילקן" של Home Skinovations חובק בחובו סדרת מכשירים ביתיים להסרת שיער ולטיפול קוסמטי. קו מכשירי סילקן להסרת שיער נולד עם פיתוחו של פטנט ה- HPL. הפטנט, שהינו פרי פיתוח ישראלי, מאפשר "לכווץ" במכשיר את טכנולוגיית ה-IPL שהינה הטכנולוגיה הנפוצה ביותר  במכוני הסרת שיער (מכונה "קרן אור", "אינפרה" ועוד). המכשיר זכה לאישור על ידי האף די איי האמריקאי והסי אי המחמירים האירופאי. בהמשך אף קיבל את תן התקן של משרד הבריאות הקנדי.

"קהל היעד של המכשיר הוא בני נוער, נשים וגברים בגילאי 15-45", מספרות קרן בכר-פוקס וענת ויידן מנכ"ליות משותפות של FLY-design, "כאשר השימוש ב-סילקן סנסאפיל מאפשר להם להגיע לתוצאות הסרת שיער מקצועית, בפרטיות, בנוחות ובמחיר נמוך בהרבה מהמחיר בקליניקה. המכשיר יועד בתחילה לערוצי שיווק באמצעות רופאים וקוסמטיקאיות, אך גם לשיווק ברשתות בכל רחבי העולם. בסופו של דבר התפוגגו ערוצי השיווק האיזוטריים והיום המכשירים פרוסים בעיקר ברשתות".

בשנת 2008 החל להימכר מכשיר הסילקן בשווקים רבים בחו"ל כמו אירופה, צפון אמריקה, אסיה והמזרח הרחוק. בשנת 2009 – הושק סילקן סנסאפיל ברשתות מובילות בארה"ב ובהן; סאקס, ספורה, מייסיס ומאוחר יותר גם ביפן. לשוק האמריקאי יוצאת גם גרסה חדשה בשם סילקן בלהלייט (BellaLite by Silk'n).

לדברי השתיים, תהליך המיתוג  של סילקן היה ארוך, והוא נמשך אף ברגעים אלה, עם השקתם של מוצרים חדשים לשוק. "המותג סילקן  היה אמור להתקשר לעולמות היופי והטיפוח ולתת מטריה רחבה ככל האפשר לגרסאות השונות של המוצרים השונים", מרחיבה ויידן, "נתחיל בכך שלכל מוצר חדש שיוצא לשוק, וקיימים רבים כאלה, אנחנו אחראיות מא ועד ת. אם זה בחירת הדוגמנית, נוכחות בימי צילומים, עיצוב לוגו ושפה גרפית על הבסיס של סילקן אבל עם פנייה שונה לכל קהל יעד, עיצוב אריזה, דקומנטציה, חומרים שיווקיים ומודעות – כל זה במעל ל- 15 שפות".

חשיפה תקשורתית רחבה

המוצר הראשון בסדרה נקרא פשוט- 'סילקן' והוא יועד בתחילה למכוני קוסמטיקה ומרפאות. "בתהליך המיתוג ובעיצוב האריזה, הדקומנטציה והחומרים השיווקיים ניתן דגש לפן הרפואי של המכשיר", אומרת בכר-פוקס, "העיצוב שידר אמינות, ניקיון ופנייה בעיקר לנשים. הצבעוניות היתה מאוד שקטה ונקייה - תכלת ואפור והרבה לבן". המוצר הבא בסדרה היה "סילקן סנסאפיל" שאותו פרסמה גרינר, שפנה בעיקר לנערות ולנשים צעירות לשימוש ביתי. המכשיר עצמו אף קיבל עיצוב חדשני ומתקדם יותר. "במוצר זה התבקשנו לשדר "פאן", "נשיות", "צעיר" ועם זאת לשמור על הלוק המקצועי והנקי", ממשיכה בכר-פוקס, "לא ויתרנו על הניקיון ועל הלבן והאפור, אך כאן הצבע השולט כבר היה ורוד, ובאריזה שולבו פרחים צעירים ורעננים" .

המכשיר זכה לחשיפה תקשורתית רחבה שכללה עשרות כתבות במגזיני אופנה מובילים וירחונים מדעיים, ואף כיסוי טלוויזיוני ברשתות כלל ארציות בארה"ב, כגון התוכניות: Good Morning America, The Rachael Ray Show, Today Show. בגליון העשור של מגזין O של אופרה ווינפרי, סנסאפיל אף הוכתר כאחת מעשרת פריצות הדרך המדעיות בתחום האסתטיקה שיעצבו את העשור הבא.

"את עניין ריבוי המדינות והשפות בהן מכשיר הסילקן משווק, פתרנו בעיצוב אריזה מודולרית", אומרת ויידן, "המכשיר יושב על במה באריזה הפנימית (הורודה) אשר אותה עוטף חבק עליו יושבים התמונות והתכנים של האריזה. החבק מאפשר  לייצר אריזה זהה לכל המדינות עם חבק משתנה. מבחינת הלקוח או הלקוחה, לאחר השימוש הראשון במכשיר, הם יכולים להשאר בבית רק עם האריזה הפנימית שנועדה לשמירה על המכשיר". ויידן מספרת כי גם בחירת התמונה המופיעה על גבי האריזה הינה תלוית תרבות ומדינה. "ישנם מקומות בהם לא נהוג להשתמש בתמונות 'פנים' או בכלל להשתמש בתמונות גוף".

מכאן והלאה נבנתה שפה גרפית איתה עוצבו כל אריזות המוצרים החדשים. " הלוגו שלנו הוא תמיד "סילקן" ומתחתיו שם המוצר הספציפי", אומרת בכר-פוקס, "גם באריזה יצרנו סדרה מזוהה ועם זאת, שונה ומותאמת לקהל היעד, לכל מוצר צבע משלו, עם טקסטורה המודגשת בלכה סלקטיבי על משטח הצבע ודוגמנית בגיל ובחיתוך המתאים למוצר ולקהל היעד".

צילום: סטודיו דן לב
''לא ויתרנו על הניקיון ועל הלבן והאפור ובאריזה שולבו פרחים צעירים ורעננים'' צילום: סטודיו דן לב

כל הזכויות לעיצובים המופיעים בכתבה שמורות ל-סטודיו FLY design

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

עוד ב''כלכלה בארץ''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים